Новини

port logo-ua

На новому терміналі ТОВ «Бруклін-Київ» в Одеському порту перевантажена 3-мільйонна тонна зерна

4 квітня ц.р. колектив зерноперевантажувального комплексу (ЗПК) ТОВ «Бруклін-Київ» на Андросовському молу Одеського порту, завантажив на судно Wadi Alkarnak 3-мільйонну тонну вантажу за 2 роки роботи комплексу. Про це повідомив начальник ЗПК «Бруклін-Київ» Сергій Черніков. Всього за дворічний період було оброблено 85 суден, прийнято і вивантажено понад 46 тис. вагонів.

У той же час, нагадав С.Черніков, будівництво терміналу на Андросовському молу триває. В кінці лютого ц.р. інвестор ЗПК - компанія «Бруклін-Київ» ввела в експлуатацію третю чергу зернового перевантажувального комплексу. До наявних 11 силосів першої черги додалося ще 6. На сьогоднішній день ЗПК може приймати на одноразове зберігання 132 тис. тонн зернових вантажів.

За підсумками першого кварталу ц.р. компанія переробила 456 383 тонни зернових вантажів.

Прес-служба адміністрації Одеського морського порту

 

Відбулась 40-а сесія Комітету з полегшення формальностей судноплавства (FAL) Всесвітньої морської організації

Під час заходу обговорювались питання створення єдиного прототипу Єдиного морського вікна, необхідність стандартизації та гармонізації елементів даних, що призведе до спрощення обміну інформації між різними базами даних та національними єдиними вікнами, вплив кіберзагроз на спрощення контрольних процедур та інші актуальні для галузі питання.

Під час сесії було прийнято рішення про рівнозначність електронних сертифікатів, перелічених в FAL.2/Circ.127-MEPC.1/Circ.817-MSC.1/Circ.1462 (документи на борту судна), та паперових екземплярів. Комітет рекомендував країнам-учасницям розширювати їх використання, зокрема при здійсненні контролю державою порту. У зв’язку з чим, українською делегацією, за участю заступника голови ДП «АМПУ» з логістики В’ячеслава Вороного, запропоновано у якості верифікації цих документів використовувати систему GISIS, що було підтримано керівником робочої групи з використання електронних засобів для оформлення суден.

Також В’ячеслав Вороной запропонував реалізувати пілотний проект по взаємному контролю у портах на підставах електронних документів у співробітництві із Ліберійською морською адміністрацією та надати результати проекту на наступній сесії в квітні 2017 року для розповсюдження цієї практики серед держав-учасниць.

Під час сесії, комітет затвердив зміни до Конвенції FAL зі спрощення судноплавства, які набудуть чинності 1 січня 2018 року.

Коментуючи результати роботи сесії, В’ячеслав Вороной відмітив необхідність більш системної роботи української сторони з розробки та імплементації документів ІМО, в тому числі створення на національному рівні спеціалізованого підрозділу для розвитку співробітництва з IMO.

Прес-служба ДП «АМПУ»

НА ВЕЛОСИПЕДІ - В ІСТОРІЮ: 10 квітня відбувся перший велопробіг по території Одеського порту

 

10 квітня ц.р. відбулася велоекскурсія по території Одеського порту, присвячена 72-й річниці визволення міста від фашистських загарбників. Учасниками пробігу стали велотуристи з Києва, Львова, Дніпропетровська, Полтави, Черкас та інших міст України, а також працівники адміністрації Одеського порту, ДП «ОМТП» і стивідорних компаній порту - всього 160 чоловік. Акцію ініціювала Молодіжна організація Одеського порту (МООП). Всі клопоти по розробці маршруту і дотриманню учасниками заходу вимог безпеки при пересуванні по території діючого транспортного вузла взяли на себе адміністрація Одеського порту і КП «Туристичний інформаційний центр міста Одеси». Колону велосипедистів супроводжували карети швидкої допомоги та екіпажі національної поліції. Сприяння в реалізації проекту надала стивідорна компанія з німецькими інвестиціями ДП «ГПК Україна». У числі учасників пробігу були начальник ОФ ДП «АМПУ» Михайло Соколов, генеральний директор ДП «ГПК Україна» Хайко Пелеманн, керівники відділів та служб адміністрації порту. Багато хто прийшов з сім'ями і дітьми.

 

 Перший за 222 роки існування Одеського порту велопробіг по території підприємства стартував на Пересипу, з позначки в'їзду на естакадний шляхопровід в районі транзитно-вантажного терміналу (ТВТ). Далі маршрут проходив по 3-й, 1-й і 2-й чергах шляхопроводу, через причали нового контейнерного терміналу на Карантинному молу і вулицею Деволановською з фінальною зупинкою на Митній площі перед центральним офісом адміністрації порту.

 

На маршруті були зроблені кілька зупинок для селфі і, власне, екскурсії, яку менеджер відділу туристичного обслуговування ОФ ДП «АМПУ» Тетяна Яковлєва скомпонувала у вигляді п’яти тематичних блоків:

 

- перше знайомство з портом, вступне слово про роль підприємства в економічному розвитку міста та краю (старт на ТВТ);

 

- короткий екскурс у історію Практичної гавані і презентація «зернотермінала 21-го століття» на Андросовському молу (зупинка на естакаді з видом на зазначені об'єкти);

 

- пам'ятки історії і промислової архітектури на території порту, меморіал артбатареі часів Кримської війни, Аркадна стіна Одеського карантину, Комплекс Червоних пакгаузів (зупинка на естакаді з видом на Карантинну гавань);

 

- програма інвестиційного розвитку Одеського порту, СЕЗ «Порто-Франко», виробнича база ТОВ «Теле-Тек», новий глибоководний контейнерний термінал на Карантинному молу (зупинка - причали 1-к, 2-к);

 

- екологічна і природоохоронна діяльність адміністрації порту (зупинка біля бювету питної води на вул. Деволановській).

 

Прийняте в таких випадках колективне фото велотуристи змогли зробити на фоні Воронцовського маяка. Завершилася акція покладанням квітів до пам'ятника портовикам, загиблим в роки війни 1941-45 рр. Учасники пробігу вшанували пам'ять захисників і визволителів міста «хвилиною мовчання».

 

- 10 квітня - святий день для кожного одесита, - говорить представник оргкомітету і гід велопробігу Тетяна Яковлєва. - Упродовж багатьох десятиліть центральним заходом Дня визволення міста є так звана «сотка» - марафон і велопробіг «100 кілометрів по Поясу слави». Цього року портовики вирішили додати кольорів у яскраву палітру весняного свята і подарували його учасникам унікальну можливість проїхати на велосипеді 10 кілометрів по території одного з найбільших портів України. У 21-му столітті велосипед є не тільки засобом пересування, а й символом нового мислення людей, які усвідомлюють відповідальність за збереження довкілля для майбутніх поколінь. Цією акцією ми хочемо показати, що Одеса і її порт толерантні до гостей, туристів, відпочиваючих, всіх людей, які приїжджають до нашого міста і в нашу країну з намірами познайомитися з її історією та культурою, з іншими добрими намірами. Судячи з того успіху, з яким пройшла сьогоднішня велоекскурсія, акція може стати традиційною...

 

Прес-служба адміністрації Одеського морського порту

 

 

 

 

 

Тарифи у морських портах України стануть більш конкурентними

Міністерство інфраструктури України спільно з Європейською бізнес-асоціацією (ЄБА) на даний час доопрацьовують методику розрахунку портових зборів. Це значущий крок до підвищення конкурентоспроможності українських портів і їх привабливості серед вантажовласників.

 

ЄБА спільно з Українським науково-дослідним інститутом морського флоту за сприяння Мінінфраструктури найближчим часом напрацюють остаточні пропозиції бізнес-середовища до проекту методики. У той же час вже наступного тижня з метою економії часу Міністерство оприлюднить проект методики на офіційному сайті та надішле його на погодження всім зацікавленим центральним органам виконавчої влади.

 

Директор департаменту морського та річкового транспорту міністерства інфраструктури Андрій Затулко підкреслив: «Витрати плюс» (cost-plus pricing) — відомий у світі методичний підхід до розрахунку портових зборів, який є зрозумілим та прозорим. Методика вирішує питання покриття витрат балансоутримувача з утримання інфраструктури та її розвитку.

Розмір інвестиційної складової має знаходитися в розумних межах, що дозволить поступово покращувати стратегічні державні активи, з одного боку, та не завдавати шкоди конкурентному становищу вітчизняних портів, з іншого. Після прийняття нової методики відбудеться перерахунок усіх ставок портових зборів, які буде затверджено встановленим порядком та заюстовано. Це сприятиме збільшенню кількості суднозаходів до водних гаваней України, зростанню обсягів вантажопереробки у морських та річкових портах і, як наслідок, більш ефективному поповненню державного та місцевих бюджетів».

 

Нагадаємо, Законом України «Про морські порти» передбачено, що розміри ставок портових зборів для кожного морського порту встановлюються Національною комісією, котра здійснює державне регулювання у сфері транспорту, відповідно до затвердженої нею методики. До створення Національної комісії в Україні функцію регулятора покладено на Міністерство інфраструктури України.

 

mtu.gov.ua

Значний ріст перевалки контейнерів в Одеському порту в першому кварталі 2016 року

За добу 7-8 квітня на потужностях Карантинного молу Одеського порту (оператор - компанія ДП «ГПК Україна») були оброблені чотири контейнеровоза, в тому числі три судна - на нових причалах 1-к, 2-к, введених в експлуатацію восени 2014 року.

За інформацією головної диспетчерської адміністрації порту, 7 квітня вранці до причалів 1-к і 2-к один за одним були поставлені контейнеровози ASIATIC ISLAND і YANKI A. Одночасно до причалу № 2 пришвартувався контейнеровоз ZIM SHEKOU. Після обробки т/х ASIATIC ISLAND його місце зайняв контейнеровоз CANOPUS, котрий щойно підійшов на рейд. Обробка останнього з названих чотирьох суден завершилася до 12 години наступної доби. Загальна програма навантаження-розвантаження склала 2651 контейнер.

Як відзначили в службі експлуатації адміністрації порту, з моменту введення в дію першої черги нового контейнерного терміналу на Карантинному молу на його потужностях було оброблено 61 судно-контейнеровоз, в тому числі 19 суден - з початку цього року. Наявність трьох робочих причалів (№ 2, № 1-к, №2-к), загальною протяжністю 960 метрів, дозволяє компанії-оператору приймати до обробки лінійні і фідерні контейнеровози практично без затримок, відразу по підходу на рейд.

Розширення операційних потужностей контейнерного терміналу на Карантинному молу було дуже вчасним з огляду на збільшення обсягів переробки контейнерних вантажів в цілому по порту. Так, за перший квартал ц.р. на двох терміналах порту - на Карантинному молу і у Хлібній гавані - перевалено 112 744 TEU, що на 14 517 TEU або на 14,8% вище результату аналогічного періоду минулого року.

Прес-служба адміністрації Одеського морського порту

Іллічівські портовики та «СП Рісоіл Термінал» приступили до завантаження судна зерном

Сьогодні в Іллічівському морському порту був ошвартований балкер «VENTUREPEARL» (дедвейт - 55 633 тонн, довжина - 188 м, ширина -32 м , прапор – Ліберія). Після завершення вантажних операцій судно попрямує до Індонезії.

 

Це перше судно, яке зайшло в Іллічівський морський порт для навантаження зерна після відкриття зернового терміналу «СП Рісоіл Термінал».

 

Всього на балкер планується завантажити 50 тис. тонн зерна. Навантаження судна здійснюється за технологічною схемою: склад-автонавантажувач-автомашина-причал-кран-судно (трюм), а також склад-автонавантажувач-автомашина-шнековий навантажувач-трюм.

 

З метою оптимізації та збільшення інтенсивності обробки судна, навантаження зерна на «VENTURE PEARL» буде проводитися 4 технологічними лініями (2 крана і 2 шнека).

 

Нагадаємо, що 31 березня в Іллічівському морському порту відкрили першу чергу зернового терміналу компанії «СП Рісоіл Термінал». Пропускна здатність – 1,5 млн. тонн зернових та 500 тис. тонн продуктів переробки масляних (шроту).

 

Прес-центр адміністрації Іллічівського морського порту

 

В адміністрації морського порту «Южний» пройшли тренування з відпрацювання практичних дій змінних диспетчерів при отриманні навчального сигналу сповіщення

В адміністрації морського порту «Южний» пройшли навчальні тренування з відпрацювання практичних дій змінних диспетчерів при отриманні сигналів сповіщення.

 

Заняття проводилися відділом пожежної та техногенної безпеки та мобілізаційної роботи та цивільного захисту адміністрації в головній диспетчерській МП «Южний».

 

Мета навчального тренування - відпрацювання практичних навичок для забезпечення своєчасного і чіткого доведення отриманого сигналу до посадових осіб, в разі введення в державі воєнного стану та проведення мобілізації.

 

Після закінчення тренувань були підведені підсумки, і озвучений аналіз проведених заходів.

 

Прес-служба адміністрації морського порту «Южний»

 

Юрій Васьков провів наради з питань виконання дерегуляційних ініціатив Міністерства інфраструктури

7 квітня заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков відвідав Маріупольський та Бердянський морські порти, де провів наради з адміністрацією портів, судновими агентами та контролюючими службами, присвячені процесам дерегуляції контрольних процедур.

Причиною нарад стало те, що останнім часом Міністерство почало отримувати сигнали від капітанів суден, що заходять у ці порти, а також від адміністрації портів про те, що почастішали випадки невиконання дерегуляційних рішень Уряду. Наприклад, згідно з озвученою в ході наради статистикою, в Бердянському морському порту митна служба піднімалася на борт суден, що заходили в порт, практично у 100% випадків. При цьому, в інших 12 українських портах показники огляду суден досягають максимум 10%, а в цілому прагнуть до нуля.

В цілому ж в обох портах почастішали випадки комісійного контролю, що негативно впливає на виробничий процес.

«Наша позиція полягає в тому, що комісійний процес не повинен впливати на виконання вантажних робіт. При постановці судна до причалу відразу повинні починатися вантажні роботи. Судна не мають простоювати годинами. Це вкрай несприятливо позначається на конкурентній привабливості порту і загальній логістиці. Це особливо важливо для портів Азовського регіону», – підкреслив заступник міністра.

В ході наради присутні домовились про план покращення взаємодії між усіма сторонами процесу, щоб дерегуляційні рішення виконувались. Протягом наступних тижнів в обох портах по всіх суднах триватиме моніторинг з аналізом роботи кожної з контролюючих служб.

«Взаємодія Міністерства інфраструктури з контролюючими органами повинна забезпечувати необхідний рівень безпеки і попередження надзвичайних ситуацій в морському порту, при цьому не створивши складностей для клієнтів порту, бізнесу і забезпечивши належну європейську якість всіх процедур», – зазначив Юрій Васьков.

 

mtu.gov.ua

 

 

СУХОВАНТАЖІ ВИРОСЛИ НА 10 %: підсумки вантажоперевалки Одеського порту за I квартал 2016 р

За оперативними даними служби економіки і фінансів (СЕіФ) адміністрації порту, у січні-березні 2016 р через причали підприємства було перевантажено загалом 6 155,5 тис. тонн вантажів,що на 373,2 тис. тонн або на 5,7 % нижче аналогічного показника у  I кварталі минулого року.При цьому перевалка сухих вантажів склала 5651,8 тис. тонн, що на 560,1 тис. тонн або на 11% перевищує аналогічний показник січня-березня 2015 р. Динаміка перевалки наливних вантажів як і раніше - зі знаком «мінус»: 503,7 тис. тонн проти 1 437 тис. тонн у I кв. минулого року (- 64,9%).

Значний приріст тоннажу в звітному періоді зафіксовано за такою номенклатурою вантажів:

- хлібні навалом: 2 118,6 тис. тонн (+ 333,4 тис. тонн або 118,7%);

- прокат чорних металів: 1 673,2 тис. тонн (+ 143 тис. тонн, або 109,3%);

- контейнери: 114 тис. TEU's (+15 773 TEU's або 116,1%);

- цитрусові і банани: 12,3 тис. тонн (+ 5,9 тис. тонн або 192,2%).

Серед стивідорних компаній порту трійка лідерів з вантажообігу в січні-березні 2016 р. виглядає наступним чином: ТОВ «Бруклін-Київ» (зернові навалом, контейнери, металовантажі) - 1 226 тис. тонн, ДП «ГПК Україна» (контейнери) - 982,6 тис. тонн, ТОВ «Металзюкрайн» (металовантажі, генвантажі) - 668,6 тис. тонн.

Прес-служба адміністрації Одеського морського порту

В порту Рені пройшли масштабні навчання з відпрацювання взаємодії рятувальників під час аварійного розливу нафтопродуктів з виникненням пожару

7 квітня 2016 року в морському порту Рені пройшли спільні пожежно-тактичні навчання екіпажів суден портового флоту т/х «Смєлий»; «Арктур»; нафтосміттєзбирачів «Сборщик-1»; «Сборщик-5» та ПЛК1.

Під час занять були відпрацьовані дії, щодо ліквідації умовної пожежі, яка виникла на одному з суден.

Боновими загородженнями була локалізована частина акваторії порту, на якій за легендою навчань стався аварійний розлив нафтопродуктів.

Під час проведення аварійно-рятувальних дій одне з суден портового флоту отримало умовну пробоїну корпусу, та екіпаж самовіддано вів боротьбу за живучість судна і з честю виграв цей бій.

Дії членів екіпажу при тривозі «Людина за бортом» були виваженими і злагодженими. «Потерпілого» було врятовано.

Прес-служба адміністрації Ренійського морського порту

 

 

 

 

 

bottom logo

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2015 | Privacy policy