ТЕО концесії державних стивідорних компаній «Ольвія» та «Херсон» презентовано для ознайомлення потенційним інвесторам

У середу, 19 вересня 2018 року, в Києві International Finance Corporation (IFC) провела конференцію для потенційних учасників майбутніх конкурсів по вибору концесіонера держстівідоров в портах «Ольвія» та «Херсон». Щоб ознайомитися з презентацією ТЕО проектів до Києва прибули представники більше 25 українських і закордонних компаній (США, Китай, Франція, Швейцарія, Великобританія, Японія, Туреччина, Катар, Корея).

Техніко-економічне обґрунтування пілотних концесійних проектів було розроблено Консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР та International Finance Corporation (IFC). У відкритті конференції взяли участь: міністр інфраструктури України Володимир Омелян, керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, регіональний менеджер IFC по Україні, Білорусі та Молдові Джейсон Бретт Пельмар і глава напрямку інфраструктури та енергетики ЄБРР в Україні Марк Магалецький.

«Бізнес проявляє інтерес до проектів концесії державних стивідорних компаній в портах «Ольвія» та «Херсон». Після презентації ТЕО проектів ми проведемо більш 10 індивідуальних зустрічей з потенційними інвесторами, де обговоримо можливість їх участі у концесійних конкурсах»,— зазначив Райвіс Вецкаганс. Крім того, він додав, що пілотні проекти в «Ольвії» та «Херсоні» — це тільки перший крок трансформації державних стивідорних компаній за допомогою державно-приватного партнерства. Надалі, базуючись на досвіді перших концесійних конкурсів, держава та інвестори зможуть більш ефективно взаємодіяти при реалізації аналогічних проектів у портах Чорноморськ та Южний.

Про професійний інтерес бізнесу до пілотних проектів концесії дерстівідорів в портах «Ольвія» та «Херсон» свідчить також склад учасників конференції. Здебільшого це портові оператори, власники вантажів і міжнародні трейдери. Всі вони або мають великий досвід роботи в портовій галузі в Україні та за її межами, або зацікавлені у створенні чи розвитку власних перевалочних потужностей в українських портах.

«Це ще раз доводить, що Україна стає все більш цікавою для інвесторів. Ми прагнемо готувати концесійні проекти відповідно до кращих світових практик та в суворій відповідності до всіх норм та правил. Це дозволить інвесторам бути впевненими у своїх інвестиціях та ставати стратегічними довготривалими партнерами України. І я хочу наголосити, що Президент України та Уряд підтримують модернізацію інфраструктури та залучення інвесторів саме через механізм державно-приватного партнерства. Я маю надію, що вже в жовтні цього року законопроект щодо концесії № 8125 буде прийнятий Верховною Радою України»., — зазначив міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Він також додав, що ТЕО пілотних проектів «Ольвія» та «Херсон» розроблено відповідно до чинного законодавства, тому конкурс по вибору концесіонера може бути проведено незалежно від прийняття нового законопроекту.

Деякі представники іноземних компаній ще напередодні конференції встигли ознайомитися з роботою держстівідорів в портах «Ольвія» та «Херсон». «Ми тільки-но повернулися з Херсона та Миколаїва, де ознайомилися з роботою стивідорів в цих портах, тому сьогоднішня презентація ТЕО концесії для нас була вдвічі цікавішою. Проекти, безумовно, заслуговують на увагу. Але, перш ніж приймати подальші рішення, нам необхідно детально ознайомитися з умовами та проаналізувати їх з урахуванням особливостей українського ринку», — прокоментували результати конференції представники Nectar Group (Великобританія).

У свою чергу, учасники конференції від турецької компанії CEYGROUP — оператора порту Самсун — розглядають проекти концесії портів «Ольвія» та «Херсон» в контексті розвитку свого бізнесу та вибудовування єдиного логістичного ланцюжка від українських виробників аграрної продукції до кінцевого споживача — клієнтів турецької компанії. «Ми вже зараз опрацьовуємо сільськогосподарські вантажі з України. Можливість розвитку власної перевалки в цих портах наблизить нас до виробника і може дозволити оптимізувати логістику. Деякі умови ТЕО, наприклад, чисельність персоналу, у порівнянні з міжнародними бенчмарками, вимагають додаткових консультацій. Однак проекти взагалі — цікаві».

Індивідуальні переговори між представниками Міністерства інфраструктури України, IFC, ЄБРР, АМПУ та інвесторами триватимуть до кінця тижня.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n