На економічному форумі у Миколаєві АМПУ домовилася про співпрацю з місцевими органами влади задля комплексного розвитку портів та міста

Реалізація проектів державно-приватного партнерства у портах Миколаїв та Ольвія, а також перспектива концесії державного стивідора в одному з портів сприяють збільшенню обсягів перевалки вантажів. Зважаючи на це АМПУ закликала місцеві органи влади Миколаєва до співпраці у розвитку інфраструктури та у вирішенні екологічних питань. Домовленості про це було досягнуто на Миколаївському економічному форумі 2018. За даними ДП «АМПУ», порти Миколаїв та Ольвія у 2018 році покращили показники своєї роботи. За підсумками 10 місяців вони піднялися на друге місце за обсягами перевалки вантажів та продовжують розвиватися. «Вже найближчим часом у порту Ольвія розпочнеться реалізація пілотного концесійного проекту, одного з перших у портовій галузі України, а також запрацює новий зерновий термінал компанії «Єврозовнішторг». Тиждень тому АМПУ підписала з китайською компанією COFCO меморандум про реалізацію спільного проекту з розвитку зернового терміналу та реконструкції причалу № 0 в Миколаївському порту, також плануємо будівництво причалу № 8. Реалізація цих проектів збільшить можливості портів по перевалці вантажів, щонайменше на 5 млн т на рік»,— зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Розвиток портів призводить до збільшення відрахувань у місцеві бюджети, створює нові робочі місця та сприяє розвитку бізнесу в інших галузях. Зараз кількість людей у регіоні, життя яких пов’язано з портовою галуззю, складає понад 40 тис. чоловік. У той же час для забезпечення ефективної доставки вантажів у порти потрібно розвивати також і транспортну інфраструктуру міста. На форумі Райвіс Вецкаганс та міський голова Миколаєва Олександр Сєнкевич домовилися про координацію дій між АМПУ та міською адміністрацією за декількома напрямками. Зокрема, йдеться про ремонт та модернізацію автомобільних шляхів та залізничних колій із залученням фінансування з різних джерел. Також важливим питанням є зниження техногенного навантаження на акваторію порту через скиди стоків та покращення екологічної ситуації в Миколаєві. Участь у Миколаївському економічному форумі 2018 взяли також міністр інфраструктури України Володимир Омелян, народні депутати Борис Козир та Олександр Урбанський. Вони відзначили необхідність прийняття найближчим часом низки законопроектів, які будуть сприяти розвитку портової галузі та заявили про намір підтримувати ці законодавчі ініціативи. Йдеться про закони, що нададуть додатковий імпульс розвитку державно-приватного партнерства. Так, прийняття нової редакції «Закону про концесії» дозволить більш ефективно залучати до конкурсів міжнародних інвесторів да дасть змогу АМПУ бути активним учасником концесійного договору. В свою чергу, законопроект № 7385 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку морегосподарського комплексу» сприятиме збільшенню інвестицій у портову інфраструктуру та розширить можливості участі бізнесу у розвитку причалів зокрема через механізм оренди.

АМПУ переймає досвід Берегової охорони США у питаннях безпеки портів

12–16 листопада Україну вчергове відвідала делегація Міжнародної Програми з безпеки портів Берегової охорони США. Мета візиту — проведення практичного семінару з питань підготовки та проведення навчань та тренувань з безпеки портів відповідно до вимог Міжнародного Кодексу з охорони суден і портових засобів (Кодекс ОСПЗ). «Для нас постійний діалог між береговою охороною США, Посольством США в Україні та АМПУ в питаннях поліпшення заходів безпеки портів – це унікальна можливість обміну досвідом та впровадження у нас кращих практик, які застосовуються у всьому світі, безпосередньо від команди висококваліфікованих фахівців Міжнародної Програми з безпеки портів. АМПУ зацікавлена в імплементації оптимальної моделі управління системою морської безпеки в портах в рамках міжнародних зобов’язань України», — прокоментував подію керівник АМПУ Райвис Вецкаганс. У семінарі взяли участь керівництво ДП «АМПУ», керівники та фахівці підрозділів, відповідальних за питання морської безпеки та охорони центрального апарату та адміністрацій морських портів, приватних та державних портових операторів, а також представники Державної служби морського та річкового транспорту України (Морська адміністрація) та Регістру судноплавства України. Фахівці з безпеки отримали можливість застосувати на практиці отримані теоретичні знання під час виконання ситуаційних завдань та обговорити їх результати з іншими учасниками заходу та офіцерами Берегової охорони США. По завершенню семінару його учасники отримали іменні сертифікати. Захід відбувся в рамках програми з розвитку потенціалу українських портів в питаннях морської безпеки і охорони на базі ДП «Адміністрація морських портів України» в Одесі. Завершився візит представників Міжнародної Програми з безпеки портів Берегової охорони США робочою зустріччю з керівництвом ДП «АМПУ», на якій було обговорено результати проведених заходів та питання подальшої співпраці.

У Миколаєві зафіксовано забруднення акваторії порту стічними водами

Співробітники відділу екологічної безпеки Миколаївської філії ДП «АМПУ» 14.11.2018 зафіксували забруднення акваторії порту в районі причалу № 0. Джерелом забруднення за попередніми даними став міський стічний колектор. Візуальний моніторинг екологічного стану акваторії та території морського порту, що здійснюють співробітники АМПУ, свідчить про те, що забруднення виникло внаслідок тривалого скиду забруднюючих речовин з міського стічного колектору. «АМПУ маємо всі необхідні повноваження, щоб здійснювати постійний моніторинг акваторії портів задля виявлення фактів забруднення. Відповідні обстеження ми робимо по кілька разів на день»,— відзначила керівник відділу екологічної безпеки Миколаївської філії ДП «АМПУ» Ілона Воїн. Відповідно до вимог діючого законодавства, про забруднення акваторії було повідомлено Державну екологічну інспекцію Північно-Західного регіону Чорного моря. Миколаївська філія ДП «АМПУ» також зв’язалася з міською адміністрацією задля подальшого вирішення проблеми забруднення акваторії стічними водами. Зважаючи на те, що питання забруднення акваторії час від часу постає досить гостро у різних портах, АМПУ ініціює створення робочих груп, щоб спільно з органами місцевої влади та представниками громадськості визначити шляхи вирішення питань, пов’язаних із забрудненням акваторій, що виникає внаслідок несправності очисних споруд, промислової діяльності та інших факторів. Результати цієї діяльності а також постійного моніторингу стану акваторій будуть висвітлюватися максимально публічно.

Висновки по пілотним проектам концесії держстивідорів у портах «Ольвія» та «Херсон» передані на погодження до МЕРТ

Робочі групи при Міністерстві інфраструктури України затвердили позитивні Висновки за результатами аналізу ефективності проектів концесії майна державних стивідорних компаній в портах «Ольвія» та в «Херсон». Документи направлені на погодження до Мінекономрозвитку, після чого може бути розпочато створення конкурсних комісій, документації та проектів концесійних угод. Протягом наступних 45 днів Міністерство економічного розвитку та торгівлі буде розглядати надані їм висновки та, при необхідності, проводити консультації з іншими заінтересованими державними органами. «Пілотні концесійні проекти у портах перейшли на наступний етап. Ми сподіваємось на те, що по закінченню цього строку або навіть раніше проекти будуть погодженні та вже в поточному році розпочнеться фінальна стадія підготовки до проведення відкритих концесійних конкурсів», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. За його словами, те, що документи по пілотним проектам направлені на погодження в МЕРТ є підтвердженням бюджетної та економічної ефективності, а також є важливим сигналом для інвесторів, яким потрібно заздалегідь починати вивчення проектів та готувати необхідну документацію для участі у майбутніх конкурсах. Зацікавленість у концесії держстивідорів у портах «Ольвія» та «Херсон» раніше виявило більше 25 українських і закордонних компаній з США, Китаю, Франції, Швейцарії, Великобританії, Японії, Туреччини, Катару та Кореї. Техніко-економічне обґрунтування пілотних концесійних проектів розроблено Консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР та International Finance Corporation (IFC). Реалізація концесійного проекту у порту «Ольвія» та «Херсон» сприятиме залученню інвестицій у розмірі близько 17,3 млрд грн та 1,37 млрд грн відповідно. Передбачається збільшення надходжень до бюджетів різних рівнів до 58 млрд грн по проекту в «Ольвії» та до 14,3 млрд грн за весь період дії договору концесії у Херсоні.

За 10 місяців 2018 року морські порти України перевалили понад 100 млн. тонн вантажів

Обсяг перевалки вантажів у морських портах України впритул наблизився до показників аналогічного періоду минулого року. За 10 місяців 2018 р. вантажообіг в портах склав понад 108 млн. тонн, що становить 99,3% від обсягу вантажів минулого року. Про це свідчать фактичні дані Адміністрації морських портів України. Скорочення відставання по показникам перевалки спостерігається вже четвертий місяць поспіль. Найбільший розрив – 3,1% — було  зафіксовано за підсумками першого півріччя 2018 р.  За підсумками 10 місяців продовжує покращуватись ситуація з перевалкою основних груп товарів – зернових, руди та металопродукції, що складають зараз понад 60% вантажообігу українських портів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року перевалка зерна станом на кінець жовтня складає 94,6% (30,8 млн. т), руди — 98,7% (22,9 млн. т), чорних металів – 111% (13,2 млн. т). На 16% збільшилася переробка контейнерних вантажів та склала 683,8 тис. TEU. В цілому за 10 місяців 2018 року перевалка експортних вантажів склала 78,7 млн тонн, що на 3,8% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2017 року. Збільшення експорту відзначається по наступним групам вантажів: нафтопродукти, вугілля, чорні метали, хімічні та мінеральні добрива, контейнери, великотоннажні автомобілі. Перевалка імпортних вантажів склала майже 18,9 млн тонн (+ 19%). Суттєво – у 4,7 рази – збільшився  імпорт коксу (408,9 тис. т), хімічних та мінеральних добрив – у 2,4 рази до 276,2 тис. т.  Майже третину всього імпорту, що поступає до України через морські порти складає рудна сировина – 6,2 млн. т (+21%). Вантажообіг транзитних вантажів склав  8,6 млн тонн, що на 11% менше, ніж роком раніше. Всього з початку 2018 року морські порти України обробили 9 613 суден, що на 166 одиниць або 1,7% менше аналогічних показників 2017 року. З січня по жовтень 2018 року було перевезено 508 103 пасажира (внутрішні — 463 897 пасажирів; іноземні — 44 206 пасажирів). Більшість пасажирів скористалося послугами водного транспорту в портах Одеса і Херсон. Переважно це морські прогулянки і внутрішні перевезення. За 10 місяців 2018 року по річці Дніпро здійснено 14 680 суднопроходів, що на 1067 одиниць або 8% більше, ніж роком раніше. Загальний обсяг перевезення вантажів по Дніпру склав 7,8 млн. тонн. З них: 1,1 млн. тонн металопродукції (+ 7,8%), 2,1 млн. ​​тонн зернових (+ 3,4%), 59,9 тис. тонн нафтопродуктів (+ 39,6%) і 4,6 млн. тонн будівельних матеріалів (+ 28%). Також було перевезено 35 одиниць контейнерів, що в 43 рази менше, ніж роком раніше. З повним оглядом вантажообігу за січень-жовтень 2018 року в розрізі номенклатур вантажів і портів можна ознайомитися за посиланням. Інформація з перевезення пасажирів доступна тут. Дані по руху суден і перевезенню вантажу по річці Дніпро за звітний період дивіться за посиланням.

ships-ukr

ports-forum

Investment

banner-spectema-ukr

baner

anticorruption

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n