У 2018 році АМПУ провела днопоглиблення у 10 портах та каналах

У 2018 році Адміністрація морських портів України забезпечила проведення днопоглиблювальних робіт у 6 портах та на 4 каналах. Завершено два важливих етапи капітального днопоглиблення у портах Чорноморськ та Южний, здійснюється підтримання глибин у портах Маріуполь та Бердянськ на Азовському морі, а також у Херсоні та Ізмаїлі на Чорному морі. Капітальне днопоглиблення, окремі етапи якого були завершені у 2018 році у портах Чорноморськ та Южний, здійснювалось в рамках реалізації проектів державно-приватного партнерства, спрямованих на розвиток портової інфраструктури та збільшення потужностей українських портів. Зокрема, створення підхідного каналу та операційної акваторії біля причалу № 25 у Южному передбачає будівництво та запуск нового зернового терміналу MV Cargo потужністю до 5 млн тонн на рік. Обсяг приватних та державних інвестицій має скласти понад 5 млрд. грн. Наразі тривають роботи зі створення на базі порту Южний одного з найглибоководніших портів на Чорному морі – доведення глибини морського підхідного каналу та операційної акваторії біля причалів № 5–6 державного стивідора «Морський торговельний порт Южний» до 21 метра. В рамках капітального днопоглиблення у порту Чорноморськ вперше за останні 20 років було проведено реконструкцію підхідного каналу. Тривають роботи з днопоглиблення акваторії першого ковша Сухого лиману. Проект дозволить збільшити вантажообіг компаній Risoil, Кernel, що інвестують у розвиток власних перевантажувальних потужностей у порту Чорноморськ. Загальні інвестиції складають понад 4,5 млрд. грн. Експлуатаційне днопоглиблення у 2018 році здійснювалось власним флотом АМПУ, а також за допомогою підрядних організацій, які було обрано на відкритих тендерах, проведених за допомогою електронної системи «Прозорро». За підсумками 2018 року власний флот АМПУ збільшив обсяги робіт у 3,5 рази у порівнянні з 2016 роком. Робота землесоса АМПУ «Меотида» у портах Бердянськ та Маріуполь дозволила частково вирішити проблему підтримання необхідних для забезпечення роботи азовських портів України глибин. Зараз АМПУ проводить тендери з вибору підрядника для днопоглиблення у портах Бердянськ та Маріуполь. Заявки приймаються до 25.01.2019. Також у 2018 році було розпочато перше за останні 7 років масштабне днопоглиблення у Херсоні, продовжуються роботи у порту Ізмаїл. Проведення днопоглиблення на каналах Дунай-Чорне море, Бузько-Дніпровсько-Лиманському, Херсонському морському та Дністровсько-лиманському дозволило забезпечити безпеку судноплавства та роботу приватних та державних стивідорних компаній в морських портах України.

Темпи зростання перевалки контейнерних вантажів в українських портах у понад 4 рази перевищують світову динаміку

За підсумками 2018 року морські порти України перевалили 846,5 тис. TEU контейнерних вантажів. Це на 18,7% більше ніж у минулому році. За даними Конференції ООН із торгівлі та розвитку (UNCTAD), світовий ринок контейнерів до 2023 р. зростатиме у середньому на 3,8% на рік. Значна позитивна динаміка в морських портах України є наслідком відновлення вантажообігу після значного падіння у 2014–2015 рр. «Зростання контейнерних перевезень свідчить про пожвавлення економіки. Українські порти ще не вийшли на докризовий рівень за цим напрямком, тому нам є ще куди зростати. Про це свідчать також і плани бізнесу по реалізації спільно з АМПУ проектів із розвитку контейнерних терміналів у тилу наших причалів. У 2018 році було досягнуто відповідних домовленостей одразу з двома провідними світовими компаніями – Дочірнім підприємством німецької компанії HHLA «Контейнерний термінал Одеса» (ДП «КТО») та СМА CGM спільно з ТОВ «Бруклін-Київ Порт» по проектам в порту Одеса»,— відзначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. У 2018 р. експорт та імпорт контейнерів через українські морські порти розподілився майже порівну – 47,4% та 48,8% відповідно. Контейнерами за межі країни експортуються такі товари як зерно, фрукти, харчові вантажі, а також металопродукція, будівельні матеріали. Імпортуються переважно обладнання, текстиль, харчові вантажі, алкоголь, пластик/ПВХ. Лідерами з перевалки контейнерів стали порти Одеса, Южний та Чорноморськ. Южний у 2018 році збільшив перевалку цих вантажів на понад 75% за рахунок переходу до порту міжнародної контейнерної лінії Maersk з Одеси. Проте незважаючи на це Одесі вдалося не тільки зберегти обсяги контейнерних вантажів, а й збільшити його на 15%. Серед стивідорних компаній лідерами з обробки контейнерів стали ДП «КТО», ТОВ «Бруклін-Київ Порт», ТІС та Чорноморський рибний порт..

Понад 135 млн тонн вантажів перевалили морські порти України у 2018 році

За підсумками 2018 року морські порти України перевалили майже на 2,6 млн тонн вантажів більше ніж у 2017 році. Збільшення вантажопотоку спостерігається за чотирма основними напрямками, які забезпечують майже 80% перевалки: аграрна продукція, руда, металопродукція та контейнерні перевезення.Про це свідчать фактичні дані Адміністрації морських портів України. Перше місце за обсягами перевалки зайняли аграрні вантажі. У 2018 році морські порти України перевалили майже 52 млн тонн зернових, кукурудзи, гороху та іншої сільськогосподарської продукції. Це на 3,5%, або на 1,7 млн тонн більше минулорічних обсягів. На другому місці – руда – понад 28 млн тонн, що на 2,2% або майже на 600 тис. тонн більше показників 2018 року. На третьому – металопродукція – понад 18 млн тонн. Збільшення у порівнянні з минулим роком складає 8,5% або 1,26 млн тонн. На четвертій позиції – контейнерні вантажі, перевалка яких склала понад 846 тис. TEU, що на 18% більше, ніж тогоріч. Лідерами за обсягом перевалки вантажів у 2018 р. стали порти: Южний – 42,7 млн т., Миколаїв – 29,2 млн тонн, Одеса – 21,7 млн тонн, Чорноморськ – 21,5 млн тонн, Маріуполь – 5,9 млн тонн. В цілому в минулому році перевалка експортних вантажів склала майже 100 млн тонн, що на 0,5% перевищує обсяги експорту у 2017 році. Збільшення експорту відзначається по наступним групам вантажів: аграрна продукція, нафтопродукти, олія, вугілля, чорні метали, хімічні та мінеральні добрива, контейнери, великотоннажні автомобілі. Імпорт товарів через морські порти України збільшився на 3,3 млн тонн — до 23,7 млн тонн (+16,5%). Понад 56% імпорту складають поставки руди (7,6 млн тонн) та вугілля (5,7 млн тонн). Суттєво – у 4,3 рази – збільшився імпорт коксу (485 тис. тонн), хімічних та мінеральних добрив – майже у 3 рази до 361 тис. тонн. Транзитні перевезення цьогоріч склали 10,2 млн тонн, що на 13,4% менше, ніж роком раніше. Всього за 2018 рік морські порти України обробили 11654 судна, що на 370 одиниць або на 3% менше ніж у 2017 році. Зросла кількість суднопроходів і обсяги перевезень основних видів вантажів по річці Дніпро. Загальна кількість рейсів у 2018 року склала 16390, що на 10,2% більше, ніж за 2017 рік. Протягом 2018 року по Дніпру було перевезено понад 10 млн тонн вантажів. Більш ніж 52% перевезень склали будівельні матеріали (5,4 млн тонн) та зерно (3,1 млн тонн). Росте і кількість перевезених пасажирів, як усередині України, так і іноземних. Всього водним транспортом у 2018 році скористались понад 515 тисяч осіб. З повним оглядом вантажообігу за 2018 рік в розрізі номенклатур вантажів і портів можна ознайомитися за посиланням. Інформація з перевезення пасажирів доступна тут. Дані по руху суден і перевезенню вантажу по річці Дніпро за звітний період дивіться за посиланням.

Землесос «Меотида» завершив днопоглиблення в Бердянському порту та почав працювати у Маріуполі

Власне днопоглиблювальне судно ДП «АМПУ» «Меотида» завершило експлуатаційне днопоглиблення на підхідному каналі Бердянського порту та передислоковане до Маріуполя. Менш ніж за 40 днів (з 17 листопада) землесосу вдалось вилучити близько 45 тисяч куб. м ґрунту, а загалом, протягом року, було вилучено понад 100 тис. куб. м. «Виконання цих робіт допомогло покращити умови судноплавства на підхідному каналі – зазначили у Адміністрації морського порту Бердянськ.— Однак, потреба порту в днопоглиблювальних роботах не може бути вирішена однією лише «Меотидою». В планах на 2019 рік — збільшення прохідної осадки до 7,9 м, тож ми дуже сподіваємось на позитивне завершення тендеру, оголошеного АМПУ». 24 грудня поточного року «Меотиду» було знов передислоковано до Маріупольського морського порту, де з 26 грудня землесос поновив виконання днопоглиблення на підхідному каналі Вугільної гавані, яке буде продовжуватися протягом січня 2019 року доки дозволять погодні умови. З початку 2018 року орієнтовний обсяг днопоглиблення, виконаний земснарядом, становить понад 360 тис. куб. м. Нагадаємо, Адміністрація морських  портів України оголосила два тендери на проведення днопоглиблювальних робіт в портах Азовського моря. Обсяг робіт, який необхідно виконати у Бердянському порту, складає 1,85 млн куб. м, з них: 1,4 млн куб. м — на підхідному каналі і 466 тис.куб. м — на внутрішній акваторії порту. Очікувана вартість робіт — 430 млн грн. без ПДВ. У порту Маріуполь обсяг днопоглиблення складає 1,9 млн куб. м. Основні роботи (1,79 млн куб. м) належить провести на підхідному каналі Вугільної гавані, і 115 тис. куб. м — в акваторії порту. Очікувана вартість днопоглиблення — 460 млн грн. без ПДВ. Заявки на участь в конкурсах на проведення експлуатаційного днопоглиблення в морських портах Бердянськ і Маріуполь приймаються до 14 січня 2019 р. Відповідна інформація опублікована в системі електронних закупівель ProZorro.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n