Оброблено суден: 22

Систему охорони в портах буде оптимізовано відповідно до норм закону

Систему охорони в морських портах України у цьому році буде оптимізовано відповідно до діючих норм національного законодавства і згідно провідних світових практик. Метою реформи є побудова прозорих охоронних процесів, ліквідація корупційних складових та економія державних коштів. В рамках реформи функцію забезпечення режиму перебування у морських портах планується покласти на спеціалізовану охоронну компанію, яку буде обрано в ході публічного тендеру в системі Prozorro. «Договір з приватною компанією на охорону портів однозначно ефективніше власних служб. Саме тому в Антверпені, Роттердамі, Гамбурзі, портах Прибалтики вже не один рік охорону забезпечують приватні компанії, а не свої співробітники. Для розробки прозорого механізму переходу і організації системи охорони згідно кращих практик, ми залучимо одну з міжнародних компаній, що мають значний досвід у цій сфері. З огляду на соціальну сторону реформи, АМПУ знаходиться в постійному діалозі з представниками профспілок для пошуку оптимальних шляхів реалізації змін, всі дії щодо реформи охорони також узгоджуємо з профспілками», — розповів заступник голови АМПУ з морської та внутрішньої безпеки Сергій Гронський. Компанія-переможець тендеру на надання послуг охорони буде зобов'язана залучати на роботу кваліфікованих фахівців з бездоганною репутацією. Для нинішніх працівників загонів охорони портів, після проходження атестації, передбачається надання соціальних гарантій шляхом працевлаштування на підприємство-переможець аукціону. Це означає, що всі фахівці відповідно до їх кваліфікації та досвіду мають можливість працевлаштуватися і продовжувати займатися тією ж професійною діяльністю. «Більш ретельний підхід до системи організації охоронного режиму і введення певної ротації змін охорони дозволить нівелювати корупційні ризики і можливості контрабанди. А в договорі з приватною охоронною компанією будуть прописані необхідні зобов'язання і відповідальність за неправомірні дії», — додав Сергій Гронський. Він також підкреслив, що процедура переходу на послуги приватної охорони проводиться виключно в рамках чинного законодавства, так як згідно п. 3 статті 10 Закону «Про морські порти України», залучення сторонніх охоронних організацій для підтримки режиму перебування в морському порту можливо і здійснюється на договірній основі.

До 10 збільшилося число українських морських портів-«мільйонників» у 2017 році

У 2017 році 6 морських портів показали стабільну динаміку росту вантажообігу, а кількість морських портів з вантажообігом понад 1 млн тонн зросла до 10. Про це свідчать оперативні дані Адміністрації морських портів України. Найбільше зростання вантажообігу продемонстрував морський порт Южний – на 2,591 млн тонн за 1 рік. Якщо у 2016 році було оброблено 39,298 млн тонн, то у 2017 році вже 41,889 млн тонн (+6,6%). Найвищий показник зростання має обіг тарно-штучних вантажів − до 2,108 млн тонн, що майже на 1 млн тонн або 88,1% більше, ніж у 2016 році. Також майже удвічі збільшився вантажообіг вугілля, досягнувши  позначки у 7,15 млн тонн. Найвищий темп росту показав найменший за вантажообігом морський порт України − Усть-Дунайськ. За рік порт збільшив перевалку на 113,4% − з 25,4 тис. тонн до 54,2 тис. тонн. Подвоєння вантажообігу було забезпечено перш за все збільшенням перевалки зерна з 13,6 тис. тонн у 2016-му до 33 тис. тонн у 2017-му (+142,7%), а також нафтопродуктів з 11,8 тис. тонн до 17,2 тис. тонн (+45,8%). На 5% або 1,1 млн тонн збільшився обсяг переробки вантажів у Миколаївському морському порту та досяг 23,533 млн тонн. Найбільший приріст мала переробка хімічних мінеральних добрив (+109,8%). Одеський порт у 2017 році обробив 24,120 млн тонн вантажів. Хоча відбулося незначне зниження цього показника (на 4,5%) порівняно з 2016 роком, порт залишається у трійці найбільших портів країни. Ключовою у Одеському порту в 2017 році була перевалка контейнерів, обсяг якої зріс на 8,1% і склав 519 тис. TEU. Морський порт Чорноморськ  збільшив обсяг переробки вантажів на 10,6% − з 15,942 млн тонн у 2016 до 17,633 млн тонн  у 2017 році. При  цьому збільшення показників перевалки відбулося практично по всій номенклатурі вантажів. Максимальне зростання на 178,7% показав вантажообіг будівельних матеріалів. Всього їх було оброблено 1,239 млн тонн, що на 795 тис. тонн більше, ніж у 2016 році, коли цей показник становив 444  тис. тонн. Спеціалізований морський порт Ольвія у 2017 році обробив 6,88 млн тонн вантажів, що на 342 тис. тонн або 5,2% більше, ніж у 2016-му. По основному виду вантажів — суховантажних сипучих — приріст становив 868 тис. тонн або +15,3% у порівнянні з 2016 роком. У 2017 році Ренійський морський порт переробив 1,125 млн тонн вантажів, що на 15,7% більше, ніж у попередньому році (972,37 тис. тонн). Завдяки цьому Ренійський порт став 10-м за рахунком українським морським портом, чиї річні показники вантажообігу перевищили 1 млн тонн. Нагадаємо, загалом у 2017 році морськими портами України було оброблено майже 133 млн. тонн, що на 0,9% вище показників попереднього періоду.

Миколаївська філія АМПУ побудує автонакопичувач для великовантажного транспорту

Морський порт Миколаїв розвивається, а разом з тим збільшується потік великовантажного автотранспорту на дорогах міста. З метою вирішення проблеми перевантаження міських вулиць вантажними автомобілями, Миколаївська філія ДП «АМПУ» виступила з ініціативою будівництва накопичувальної стоянки під великовантажний автотранспорт. «Ми плануємо облаштувати автонакопичувач на земельній ділянці площею 35 га на території промислової зони Інгульського району міста, за межами житлового масиву, де проходить основний напрямок руху великовантажних транспортних засобів, які прямують до порту та повертаються звідси. На реалізацію проекту планується виділити більше 160 млн грн за рахунок капітальних інвестицій АМПУ і завдяки підтримці керівництва АМПУ ці кошти вже передбачені у фінансовому плані підприємства на 2018 рік», — розповів начальник Адміністрації морського порту Миколаїв Олег Проточенко. За його словами, Підставою для реалізації проекту є Рішення Виконкому Миколаївської міської ради від 11.04.2016 № 325 «Про заходи щодо оптимізації руху великовантажного автотранспорту до підприємств морегосподарського комплексу м. Миколаєва та його диспетчеризації». «Темпи роботи і обсяги перевалки вантажів у Миколаївському порту продовжують зростати. З прогнозованого на короткострокову перспективу вантажообігу тільки хлібних вантажів портових операторів у 13,1 млн тонн на рік, в середньому близько 40% або 5,2 млн тон щорічно буде доставлятись в порт автомобільним транспортом. А це  майже 236 тис. одиниць вантажних автомобілів на рік, або близько 650 автомобілів на добу. Тож рух і відстій вулицями зерновозів та іншого високотоннажного транспорту ставатиме все більшою проблемою для міста й мешканців, яку ми маємо вирішувати вже сьогодні», — зазначив Олег Проточенко. Для того, щоб істотно зменшити негативний вплив від руху вантажівок магістралями міста, усунути транспортні затори, забезпечити безпеку дорожнього руху та покращити санітарний стан вулиць, передбачається організувати диспетчеризацію автонакопичувача з портовими терміналами. Крім того, додатково розглядається питання  розвитку на базі автонакопичувача АМПУ комплексу перевалки вантажів з автомобільного на залізничний транспорт, що дозволить переорієнтувати вантажопотоки, що слідують до терміналів Миколаївського морського порту, на залізницю. «АМПУ як управляюча державна компанія прагне гармонійного розвитку всіх портів. Для Миколаєва важливо враховувати те, що порт розташований у місті, тому його розвиток має проходити паралельно з розвитком інфраструктури міста, під’їзних шляхів. А забезпечення оптимальної логістики та розвиток припортових територій разом з реалізацією подібних інвестиційних проектів у Миколаєві дозволить не тільки забезпечити зростання вантажопотоків та вирішити проблеми міста, а й створить нові робочі місця, що також вкрай важливо для його мешканців», — підкреслив необхідність реалізації проекту керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Як повідомлялось раніше, впродовж 2017 року порт Миколаїв демонстрував стабільну динаміку приросту вантажообігу і за результатами 12 місяців обробив 23,5 млн тонн вантажів, що на 5% більше порівняно з попереднім роком.

З 1 січня 2018 року ставки портових зборів знижено на 20%

Уряд підтримав пропозицію Міністерства інфраструктури України щодо зниження ставок портових зборів на 20%, починаючи з 1 січня 2018 року. Зокрема, це стосується ставок корабельного, канального, маякового, санітарного, якірного, причального та адміністративного зборів. Відповідне рішення було погоджено під час засідання Кабінету Міністрів України 11 січня 2018 року. Крім того, передбачається, що, починаючи з 1 січня 2018 року, виплата частини чистого прибутку, який відраховується ДП «Адміністрація морських портів України» до Державного бюджету буде здійснюватися у розмірі 50%. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян подякував Уряду за підтримку інфраструктурних реформ і наголосив на тому, що це рішення сприятиме підвищенню конкуренції українських портів: «Ми обіцяли – і ми зробили. Дякую Уряду за підтримку такої важливої ініціативи. Ми розраховуємо на комплексний ефект від впровадження такого рішення: здешевлення логістики, збільшення обсягів перевалки вантажів українськими портами, підвищення їх конкурентоздатності, і як наслідок – повноцінне включення України до міжнародних транспортних коридорів, розвиток Нового Шовкового Шляху». Зі свого боку, керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс підкреслив, що це  рішення є вкрай важливим, але не останнім кроком на шляху розвитку морської галузі України. «Рішення про зниження портових зборів є важливою подією у портовій сфері, і, сподіваємось, такий крок Уряду назустріч портовому бізнесу у майбутньому позитивно вплине на фінансові показники галузі. Але це не є останнім кроком на шляху розвитку морської галузі України. Ми продовжимо рух до міжнародних стандартів. Водночас, зі зменшенням портових зборів знизиться і рівень відрахувань прибутку АМПУ до державного бюджету, що дає нам можливість не скорочувати обсяг інвестицій у розвиток портів»,— зауважив Райвіс Вецкаганс.

У 2017 році морські порти України обробили майже 133 млн тонн вантажів

У 2017 році вантажообіг у морських портах України протягом усіх 12 місяців року зберігав позитивну динаміку. З січня по грудень минулого року морські порти України обробили 132,9 млн тонн вантажів, що на 0,9% більше показників 2016 року. Про це свідчать оперативні дані Адміністрації морських портів України (АМПУ). Обсяг перевалки імпортних вантажів у 2017 році виріс на 29,1% у порівнянні з 2016 роком − до 20,6 млн тонн, експортних − знизився на 1,4% і склав 98,8 млн тонн. У структурі імпорту найбільший приріст − у 6 разів − прийшовся на хімічні та мінеральні добрива − з 20,7 тис ​​тонн в 2016 році до 123,6 тис тонн в 2017. Також високий приріст вантажообігу показує вугілля, обсяг перевалки якого виріс на 64,2% у порівнянні з 2016 роком і склав 6,1 млн тонн. У перевалці експортних вантажів значну частку посідає зерно − майже 38 млн тонн і продукція металургії − 33 млн тонн. При цьому експорт рослинних олій збільшився до 5,2 млн тонн (приріст на 19,5% в порівнянні з 2016 роком). Обсяг обробки транзитних вантажів збільшився на 14% до 11,778 млн тонн, а загальний обсяг контейнерної перевалки зріс до майже 602 тис TEU. При цьому найбільше вантажів обробив порт Южний − 41,889 млн тонн, збільшивши перевалку на 6,6% у порівнянні з 2016 роком. Порт Одеса − 24,12 млн тонн, Миколаїв − 23,533 млн тонн і Чорноморськ − 17,633 млн тонн. Таким чином, у 2017 році українські морські порти обробили на 1,2 млн тонн вантажів більше, ніж у 2016 році. З повним оглядом вантажообігу за 2017 рік у розрізі номенклатур вантажів і портів можна ознайомитися за посиланням.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2017 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n