Глобальна конференція з ДПП

Концесія в портах: завершена підготовка пред-ТЕО концесії держстивідора в порту «Южний», анонсовані презентації проектів концесії портів «Ольвія» та «Херсон» для інвесторів

У Києві в рамках глобальної конференції з питань державно-приватного партнерства при реалізації інфраструктурних проектів у Східній Європі, на Кавказі та в Центральній Азії було анонсовано проведення презентацій проектів концесії в портах «Ольвія» і «Херсон» для інвесторів і оголошено про завершення підготовки пре-ТЕО концесії держстивідора в порту «Южний».

Конференція відбулася в п'ятницю 14.09.2018 р. У заході взяли участь міністр інфраструктури України Володимир Омелян, заступник глави Мінекономрозвитку Михайло Титарчук, представники міжнародних компаній, що мають великий досвід реалізації проектів державно-приватного партнерства в різних країнах світу.

Як зазначив на секції, присвяченій ДПП в морській галузі, старший експерт з ДПП Європейського банку реконструкції та розвитку Маркос Мартінес Гарсія, головною перевагою такого формату взаємодії між державою та інвесторами є можливість залучення для розвитку портів значно більшого обсягу фінансування, ніж може забезпечити держава.

Це підтверджується не тільки міжнародним, але й українським досвідом. За словами керівника Адміністрації морських портів України Райвіса Вецкаганса, відсутність в Україні спеціалізованого законодавства, що регулює реалізацію ДПП-проектів в портах, безумовно є стримуючим фактором. «Однак навіть у цих умовах нам вдається знаходити ефективний формат взаємодії з бізнесом. За останні кілька років між АМПУ та приватними інвесторами була підписана ціла низка меморандумів та угод, які передбачають понад 30 млрд. грн. інвестицій в розвиток портової інфраструктури. Слід зауважити, що співвідношення державних і приватних вкладень по ним складає 1 до 5 »,— підкреслив керівник АМПУ.

Основними драйверами розвитку портової галузі в Україні, на думку міжнародних експертів, найближчим часом стане давно і успішно працюючий в провідних портах світу механізм концесії. Концесійна угода дозволяє залучати інвестиції в розвиток інфраструктурних об'єктів з чітко прописаними зобов'язаннями держави та інвестора і при цьому зберігати стратегічне майно у власності держави.Слід зазначити, що концесія є не лише ефективним інструментом співпраці з великим міжнародним бізнесом, але й надає широкі можливості для розвитку бізнесу вітчизняних компаній у взаємовигідному партнерстві з державою.

Напередодні конференції, 13.09.2018 р., Міністерством інфраструктури України було схвалено пре-ТЕО концесії державної стивідорної компанії в порту Южний. Розробником документа виступила міжнародна консалтингова компанія «Egis International» в рамках технічної допомоги ЄС. Експерти розробили декілька варіантів розвитку підприємства за участю концесіонера. Наступним кроком буде підготовка Мінінфраструктури концептуальної записки проекту ДПП. Крім того, на наступному тижні починаються презентації для інвесторів ТЕО проектів концесії портів «Ольвія» і «Херсон». Під час глобальної конференції по ДПП в Києві неодноразово відзначалося, що представники ЄБРР та Міжнародної фінансової корпорації (IFC) підтримують реалізацію концесійних проектів в Україні.

Керівник АМПУ зазначив, що реалізація концесійних проектів можлива і на основі чинного законодавства. Однак, прийняття Законопроекту № 8125 «Про концесії» та № 7385 «Про сприяння розвитку морегосподарського комплексу», які знаходяться на розгляді у Верховній Раді дозволить зробити цей процес значно ефективнішим. «Нове законодавство спростить реалізацію проектів ДПП в портах і дозволить АМПУ задля реалізації Стратегії галузі і планів розвитку портів стати учасником концесійного договору і безпосередньо взаємодіяти з інвесторами. Це буде сприяти професійному діалогу між державою та інвестором при розробці та реалізації концесійних договорів. Забезпечить ефективний контроль за виконанням інвестиційних, соціальних, екологічних зобов'язань і цільовий розподіл концесійних платежів», — резюмував Райвіс Вецкаганс.

2018091421

2018091422

ships-ukr

ports-forum

Investment

banner-spectema-ukr

baner

anticorruption

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n