UPF 2019: Переможці пілотних конкурсів щодо концесії держстівідорів у портах Ольвія і Херсон зареєструють в Україні окремі компанії для реалізації проєктів

31.05.2019 в межах Ukrainian Ports Forum 2019 відбувся круглий стіл, присвячений проєктам державно-приватного партнерства в українських морських портах. Консультанти з Міжнародної фінансової корпорації (IFC), Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) поінформували інвесторів про останні зміни, що були внесені в концесійні проєкти в ході підготовки до проведення конкурсів внаслідок консультацій з представниками бізнесу та державних органів.

Як зазначив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, основне завдання пілотних проєктів – залучити в українські порти найкращі міжнародні практики й технології. Тому команда міністерства і міжнародних експертів докладає всіх зусиль для того, щоб пілотні проєкти концесії держстівідорів у портах Ольвія і Херсон були реалізовані найближчим часом.

Планується, що концесійні конкурси будуть оголошені найближчим часом у червні-липні 2019 р. Конкурсна документація вже розроблена і направлена ​​на затвердження до Кабінету Міністрів України. На проведення конкурсу та визначення переможця чинне законодавство дає трохи більше трьох місяців. З переможцями будуть підписані договори, сторонами яких стануть: Міністерство інфраструктури України, Адміністрація морських портів України, компанія – переможець конкурсу, а також підприємство (SPV), яке буде створено і зареєстровано переможцем конкурсу в Україні для реалізації проєкту.

Старший інвестиційний радник IFC Олег Кудашов рекомендував інвесторам, які планують узяти участь у конкурсі, починати підготовку заявок уже зараз. «Багато інвесторів відзначали, що 60 днів для подачі заявок – це занадто короткий період, але оскільки новий закон про концесії ще не прийнятий, ми маємо такі рамки. Тому підготовку потрібно починати вже зараз», – зазначив представник IFC.

Також розробники пілотних проєктів поінформували інвесторів, що при підготовці до конкурсу були враховані рекомендації представників бізнесу та АМПУ. «Концесійний проєкт повинен бути вигідним для всіх учасників, тож команда міжнародних консультантів забезпечує постійний діалог з усіма сторонами. Адміністрація морських портів України передасть концесіонеру причали та іншу інфраструктуру. Для нас важливе виконання майбутнім інвестором зобов'язань з поточного та капітального ремонтів протягом усього терміну реалізації проєкту, а також планів по нарощуванню вантажопотоків через ці порти», – підкреслив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс.

Відповідно до думок потенційних учасників, у рамках проведення IFC т. зв. market sounding для збільшення кількості потенційних учасників конкурсу вимогу про необхідність досвіду роботи з вантажами в портовій галузі розширили, включивши в допустимий досвід усю номенклатуру вантажів. Також у межах реалізації концесійного проєкту передбачається перехідний період терміном до двох років, протягом яких концесіонер зможе підготувати і узгодити безпосередньо інвестпроєкт, оформити ліцензії та інші необхідні дозвільні документи, провести інвентаризацію майна, що передається в концесію.

Основні умови пілотних концесійних проєктів залишилися незмінними: обов'язкові інвестиції в розвиток обох портів у розмірі близько 60 млн дол. для проєкту в Ольвії і 8 млн дол. для проєкту в Херсоні, виділення коштів у розмірі не менше 5% від обсягу капітальних інвестицій (CapEx) на розвиток транспортної інфраструктури міст, де розташовані порти і, звичайно, дотримання соціальних зобов'язань перед працівниками підприємств, які передаються в концесію. Крім того, очікується значне зростання вантажообігу і збільшення відрахувань до місцевих бюджетів.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-nLinkedIn_logo-nslideshare-n