UPF-2019: HR-експерти визначились із кроками щодо трансформації персоналу портової галузі

Перепідготовка існуючих та навчання нових спеціалістів в портах відповідно до потреб ринку стали головними темами HR-конференції UKRAINIAN PORTS: PEOPLE DEVELOPMENT, яка відбулася в Одесі в межах Ukrainian Ports Forum-2019. Експерти визначались, як портовій галузі на етапі кадрової трансформації налагодити систему розвитку і навчання персоналу.

 

За даними компанії Deloitteв Україні, впровадження цифрових технологій у різних галузях до 2030 року призведе до вивільнення 400 млн працівників в світі. Але зворотній бік цього процесу полягає у тому, що близько 375 млн працівників, які зможуть вчасно оволодіти необхідними компетенціями, отримають нові робочі місця. Ця світова глобальна тенденція стосується безпосередньо і портової галузі. Так, дослідження Deloitteв Україні свідчать про те, що до 2040 року майже 90% операцій, що виконуються кранами у портах, будуть автоматизовані.

«Портова галузь вже проходить трансформацію в роботі з персоналом. І цей процес буде тільки пришвидшуватися, тому що конкуренція вимагає від усіх нас підвищення ефективності. Адміністрація морських портів України зі свого боку намагається визначити основні потреби портової галузі у нових компетенціях. Саме для цього ми ініціювали дослідження спільно з компанією Deloitte в Україні. Отримана інформація дозволить нам консолідувати власні можливості та зусилля приватних і державних компаній та установ задля розробки та впровадження програм перепідготовки кадрів»,— зазначив керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс. Під час конференції було підписано угоду про співпрацю між АМПУ та Національним університетом «Одеська морська академія», а також меморандум з Одеським державним екологічним університетом.

Окремо Райвіс Вецкаганс підкреслив важливість обміну досвідом із провідними компаніями – учасниками HR-конференції, які вже мають ефективну систему розвитку персоналу та навіть власні корпоративні університети. Так, свій досвід та рекомендації стосовно кадрової трансформації на конференції представили: Deloitte в Україні, Київська школа економіки (КSE), Адміністрація порту Антверпен, Офіс підтримки реформ Кабінету Міністрів України, «Дельта-Вілмар СНД», НАК «Нафтогаз України», «ДТЕК», «Портінвест», «Метінвест», «Кернел» та інші компанії.

Наприклад, у НАК «Нафтогаз» також активно співпрацюють з кількома вишами. За словами директора з персоналу компанії Маргарити Короткової, програма спрямована на те, щоб за кілька років отримати перше покоління випускників з компетенціями, відповідними запитам галузі.

Як зазначили учасники заходу, світові тенденції свідчать про актуальність поєднання кількох сучасних спеціальностей у межах однієї нової та появу мультифункціональних працівників, що передбачає загальне підвищення рівня кваліфікації робочих спеціальностей. Серед інших вагомих тенденцій та вимог до працівників, відзначених провідними HR-керівниками українських компаній та освітніх структур,— необхідність взаємодіяти в межах тимчасових команд, зокрема об'єднаних онлайн, співпрацювати зі штучним інтелектом та широко використовувати сучасні технології і складні гаджети, проявляти гнучкість і креативність при пошуку рішень. Важливо відзначити, що на бізнес та державні структури лягає відповідальність за перекваліфікацію працівників, їх підготовку до нових вимог та створення безпечних умов їх переходу до нових спеціальностей, насамперед технологічно-виробничих, яких найбільше потребує сучасна портова сфера.

Головні кроки, які портовий бізнес вважає першочерговими для адаптації кадрової політики галузі до потреб ринку, озвучила під час конференції директор з персоналу компанії «Портінвест» Євгенія Салюк. «Для галузі необхідно створити або актуалізувати професійні стандарти за основними портовими спеціальностями. А на їх основі вже розробити сучасні цільові програми навчання. Паралельно з цим потрібно працювати над створенням незалежних кваліфікаційних центрів, які будуть підтверджувати кваліфікацію випускників навчальних закладів, а також працюючого персоналу»,— відзначила вона. Також, за словами експерта, пріоритетом для великих держпідприємств галузі є більш активна діяльність керівництва компаній та HR-підрозділів щодо підвищення кваліфікації та освоєння нових спеціальностей робітниками. Особливо актуально це тому, що чисельність персоналу у них значно вища, ніж у приватних компаніях. Окремо державі слід звернути увагу на необхідність підготовки менеджерів-лідерів, які б могли провести держпідприємства портової галузі через трансформацію як форми власності, так і кадрової політики. Задля вирішення цих завдань необхідно об’єднати зусилля влади, приватних та державних підприємств, щоб у підсумку вивести кадровий потенціал портової галузі на якісно новий рівень.

Цей рівень передбачає, зокрема, значно глибшу обізнаність із сучасними технологіями, зокрема цифровими, та їх активне використання «синіми комірцями» на всіх виробничих етапах. «Ми вже конкуруємо з технологіями, і водночас уміння з ними працювати визначає рівень цінності та ефективності кожного працівника, а отже – продуктивності виробництва в цілому. Тож кожній компанії, і це особливо важливо для державних підприємств, потрібно досягти високого рівня навичок своїх працівників у використанні технологій і штучного інтелекту. Нові знання стають значною частиною продуктивності праці в цілому. Тож HR-фахівцям потрібно подбати про постійний розвиток як soft, так і hardskills персоналу, використовуючи при цьому широкий набір інструментів та розкриваючи потенціал кожного працівника»,— підбила підсумки член Наглядової ради АМПУ, віце-президент з бізнес-освіти Київської школи економіки Юлія Клименко.

2019061001

2019061002

2019061003

2019061004

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n