АМПУ: Вилучення 90% прибутку АМПУ до бюджету ставить під загрозу виконання Україною рішення Єврокомісії і реалізацію великих інвестпроектів в портах

Збереження ставки дивідендів для АМПУ на рівні 90% призведе до зниження інвестицій в розвиток портової інфраструктури у 2,6 рази. Про це керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс заявив під час робочої поїздки Президента України Володимира Зеленського до Одеси 13 липня 2019 р.

За попередніми розрахунками, відрахування АМПУ 90% від прибутку до бюджету приведе до того, що капітальні інвестиції підприємства в розвиток 13 українських портів в 2020 році скоротяться до 0,5 млрд. грн.Для порівняння,у 2018 р., коли розмір дивідендівскладав 50%, незважаючи на зниження портових зборів на 20%, в розвиток портовий інфраструктурибуло вкладено 1,3 млрд грн.

Скорочення обсягу капінвестицій у 2020 р. не дасть можливості АМПУ продовжити капітальне днопоглиблення і збільшити кількість глибоководних причалів в портах Південний та Чорноморськ, почати реконструкцію причалу № 3 в порту Маріуполь (у рамках розвитку аграрного кластера перевалки держстивідором «ММТП») і причалу № 0 в Миколаївському порту у рамках проекту з COFCO — найбільшою продовольчою корпорацією Китаю. Відсутність достатнього фінансування поставить під загрозу виконання зобов'язання України перед Єврокомісією з перепроектування та проведення ОВД проекту розвитку глибоководного судноплавного ходу «Дунай-Чорне море», необхідного для підвищення конкурентоспроможності українських портів на Дунаї.

Скорочення інвестицій в портову інфраструктуру з боку держпідприємства негативно позначиться на залученні приватних інвестицій в галузь. Зараз між АМПУ і бізнесом укладено меморандумів і угод з розвитку портової інфраструктури, на суму понад 30 млрд грн На кожну гривню, вкладену АМПУ, припадає в середньому 5 гривень приватних інвестицій. Проте, без проведення держпідприємством реконструкції причалів і днопоглиблення, вкладення стивідорів у будівництво нових терміналів не матимуть сенсу. Вони просто не зможуть забезпечити використання нових потужностей на старих причалах і глибинах.

Також Райвіс Вецкаганс підкреслив, що вирішення проблемних питань, що перешкоджають розвитку портової галузі України, багато в чому залежить від ухвалення ключових законопроектів і нормативних актів. Керівник АМПУ звернувся до Президента з проханням посприяти в прийнятті новим складом Парламенту наступних законопроектів: «Про концесію», «Про розвиток морегосподарського комплексу», а також затвердженні Кабінетом міністрів України нормативних актів, які повинні врегулювати ситуацію з екологічними перевірками в портах: Порядку взаємодії при виявленні забруднень, Порядку забору проб та Порядку розрахунку збитків, нанесених екології.

2019071301

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-nLinkedIn_logo-nslideshare-n