АМПУ вітає рішення уряду про приведення нормативних актів в портовій галузі у відповідність до міжнародних конвенцій

Наприкінці тижня Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман підписав постанову Кабінету міністрів № 367 від 27 березня 2019 року про «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності». Цей документ, серед іншого, скасовує контроль суднового ізольованого баласту і необхідність узгодження технології перевантаження по кожному виду вантажів з морськими екологічними інспекціями Державної екологічної інспекції для суден що перебувають у морських портах України. «Рішення уряду, прийняте за підтримки Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана, не тільки врегульовує одне з найбільш проблемних питань у взаємовідносинах бізнесу та представників Державної екологічної інспекції, але й приводить правила робот в українських портах у відповідність до міжнародних конвенцій, до яких раніше приєдналася Україна. Дякуємо уряду за зважену позицію щодо подальшої дерегуляції та збільшення інвестиційної привабливості наших портів», прокоментував подію керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. Постановою, між іншого, скасовано:— контроль ізольованого баласту;— узгодження технології перевантаження для кожного виду вантажу з Держекоінспекцією;— приведено процедури виявлення скидів забруднюючих речовин з суден до вимог Конвенції МАРПОЛ-73/78. Крім того, постановою встановлено, що перевірки вод на суднах Держекоінспекцією не здійснюються до набрання чинності порядком перевірки, взяття проб води та проведення їх аналізу. АМПУ бере активну участь у розробці цих документів, та сподівається, що найближчим часом контроль за забруднення акваторії портів вдасться остаточно перевести на прозорі та законні рейки. Це буде сприяти ефективній взаємодії між бізнесом, місцевими владами, екологами та АМПУ по охороні навколишнього середовища в акваторії морських портів.

Підписано договір про довгоочікуване днопоглиблення у Маріупольському порту

26.04.2019 Адміністрація морських портів України підписала договір на проведення експлуатаційного днопоглиблення в порту Маріуполь з ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут».   Роботи передбачають відновлення паспортних глибин на підхідному каналі та в акваторії порту. «Лише минулого року Маріупольський порт забезпечив перевалку майже 6 млн тонн експортних вантажів. Від його роботи залежать експортні поставки продукції українських підприємств на сході держави. Тому днопоглиблення в наших портах на Азові – це життєво необхідний крок. Сьогоднішня подія стала можливою зокрема й завдяки потужній міжнародній підтримці, яку отримала Україна з огляду на складну ситуацію на Азові», – підкреслив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. ТОВ «СТБ «Азімут» запропонувало найнижчу ціну за передбачений умовами конкурсу обсяг робіт та перемогло у відкритому тендері, який філія Днопоглиблювальний флот ДП «АМПУ» провела в електронній системі державних закупівель Рrozorro. Загалом до аукціону були допущені три з семи компаній, що подали заявки на участь у тендері: ТОВ «Укрстройсервіс» (Україна), Consal S. R.L. (Румунія), ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро «Азімут» (Україна). Економія за підсумками відкритих торгів склала 20% від стартової ціни, яка була встановлена на рівні 460 млн грн (без ПДВ). Підрядник має виконати днопоглиблення в порту Маріуполь в обсязі 1,98 млн куб. м. Основні роботи (1,87 млн куб. м) необхідно буде провести на підхідному каналі Вугільної гавані і 115 тис. куб. м – в акваторії порту. У 2017–2018 рр. Адміністрація морських портів України для відновлення паспортних глибин та підвищення конкурентоспроможності портів Азова п'ять разів оголошувала тендери на днопоглиблення в Маріуполі та Бердянську. Але визначити переможців не вдавалося через недостатню кількість учасників аукціонів. Тому роботи в цих портах виконувало власне судно ДП «АМПУ» – землесос «Меотіда». За минулий рік він виконав найбільші обсяги робіт серед суден флоту державного підприємства. Але його потужностей було недостатньо для відновлення паспортних глибин у двох портах України на Азовському морі. Тому залучення флоту підрядної організації було першочерговим завданням для АМПУ. Свої підписи під договором поставили Андрій Євтушенко, заступник начальника філії Днопоглиблювальний флот ДП «АМПУ» з економіки та фінансів, та Олександр Блошенко, директор ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут». Довідково: Маріупольський морський порт може приймати судна з осадкою 8 м. Довжина підхідного каналу Маріупольського порту складає 18 км, ширина – 100 м, щорічна заносимість каналу та акваторії – 874 тис. куб. м на рік. Проектна глибина біля причалів порту – від 8 до 9,75 м, підхідного каналу – 9,15 м, акваторії – 9,75м. Зараз прохідна осадка суден, що обслуговуються в Маріупольському морському порту, зменшена з 8 м до 7,7 м. Зменшення глибин на підхідних каналах порту призводить до недовантаження суден, що спричиняє значні економічні збитки для адміністрації порту, стивідорних компаній, вантажовласників. Це призводить до зменшення рівня вантажопереробки та відображається на рівні отриманих доходів від портових зборів та спеціалізованих послуг (доступу портового оператора до причалу). Недовантаження через зменшення прохідної осадки на 30 см складає від 1 до 5 тис. тонн на судно. У 2018 році вантажопереробка по Маріупольському морському порту при глибинах у 7,7 м склала 5,8 млн тонн, а при глибині у 8 м вантажопереробка могла б бути близько 6,5 млн тонн.

Наглядова рада АМПУ розпочала роботу

23 квітня 2019 року відбулося перше засідання Наглядової ради ДП «АМПУ». Члени Наглядової ради обрали керівні органи та визначилися з планом робіт на поточний рік. Головою Наглядової ради ДП «АМПУ» було обрано Дмитра Барінова, першого заступника голови Морської адміністрації. Його заступником став Патрік Верховен (Patrick Verhoeven, Бельгія), який останні 25 років обіймає керівні посади в міжнародних портових організаціях. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян зазначив, що початок роботи Наглядової ради Адміністрації морських портів – це важливий крок на шляху впровадження стандартів корпоративного управління в державній компанії. Міністр також підкреслив, що він особисто буде всебічно сприяти роботі Наглядової ради підприємства та підтримувати ініціативи з подальшого впровадження європейського досвіду керування портовою галуззю в Україні з чітким покроковим планом. «АМПУ сподівається на плідну співпрацю з членами Наглядової ради за такими важливими напрямками, як корпоратизація підприємства, продовження реформи портової галузі за моделлю «лендлорд-порт», драйвером якої була та залишається АМПУ. Досвід членів Наглядової ради також буде дуже корисним для підвищення прозорості у взаємодії з клієнтами та ефективності системи управління, а також зміцнення позицій підприємства на міжнародній арені», — прокоментував важливу подію в історії підприємства керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс. На першому засіданні члени Наглядової ради підписали контракти з ДП «АМПУ», сформували комітети з питань аудиту, а також з питань призначень та визначення винагороди посадовим особам підприємства. Наступне засідання відбудеться за місяць під час традиційного Ukrainian Ports Forum в Одесі, організаторами якого є Адміністрація морських портів України та Центр транспортних стратегій. «Перше засідання Наглядової ради пройшло, на мій погляд, дуже ефективно. Обрані голова та заступник, сформовані обов’язкові комітети. Це дає нам змогу повноцінно долучатися до співпраці з підприємством. Для АМПУ подальше впровадження стандартів корпоративного управління зробить систему керування підприємством більш прозорою та зрозумілою для міжнародних партнерів. Це відкриє нові можливості для залучення коштів та інвестицій», — резюмував новобраний голова Наглядової ради АМПУ Дмитро Барінов. Довідка: Згідно зі статутом ДП «АМПУ» та Положенням Міністерства інфраструктури України про Наглядову раду ДП «АМПУ», Наглядова рада – це орган, що регулює діяльність Голови ДП «АМПУ», оцінює пропозиції щодо розвитку підприємства у відповідності до чинного законодавства, контролює фінансово-господарську діяльність ДП «АМПУ». До Наглядової ради ДП «АМПУ» входять чотири незалежні члени, а саме Вольфганг Хуртьєне (Wolfgang Hurtienne, Німеччина), Ян Ван Шоонховен (Jan Van Shoonhoven, Нідерланди), Патрік Верховен (Patrick Verhoeven, Бельгія) та Юлія Клименко (Україна), а також три представники держави – перший заступник голови Морської адміністрації Дмитро Барінов, виконавчий директор Офісу реформ КМУ Антон Ященко та радник Міністра інфраструктури України Тарас Троцький. Рішення з погодження членів Наглядової ради ДП «АМПУ» Кабінет Міністрів України прийняв на своєму засіданні 6 лютого 2019 року. Попередній відбір незалежних членів здійснювала філія міжнародної компанії з пошуку і відбору керівного персоналу Boyden Global Executive Search — Boyden Ukraine. В цілому на конкурс з відбору незалежних членів наглядової ради ДП «АМПУ» були подані документи 85 кандидатів з 16 країн.

АМПУ: Визначено переможця аукціону на проведення днопоглиблення у Бердянському порту

24 квітня 2019 року в електронній системі публічних закупівель Prozorro успішно відбувся аукціон з відбору підрядника для проведення експлуатаційного днопоглиблення в морському порту Бердянськ. Найнижчу цінову пропозицію – 354,9 млн грн без ПДВ за підсумками аукціону зробило ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут», яке система визначила як переможця. При цьому очікувана вартість послуг складала 430 млн грн без ПДВ. «Минулого року перевалка вантажів у Бердянському порту знизилася на 24,4% через складну ситуацію в Азовському морі та в Керченській протоці. Цей порт надзвичайно потребував додаткових конкурентних переваг. Завдяки успішно завершеному аукціону ми проведемо днопоглиблення підхідного каналу та акваторії Бердянського порту з економією в 17,5% або понад 75 млн грн від стартової ціни. Відновлення паспортних глибин сприятиме розвитку порту, більш ефективній перевалці традиційних та залученню нових вантажів», — відзначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. Рішення про намір укласти договір з ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут» буде прийняте після подання переможцем аукціону відповідної документації. Підрядник має виконати днопоглиблення в Бердянському порту в обсязі 1,85 млн куб. м. Основні роботи (1,39 млн куб. м) необхідно буде провести на підхідному каналі, 466 тис. куб. м – в акваторії порту. Загалом до аукціону були допущені чотири компанії: ТОВ «Укрстройсервіс» (Україна), Consal S. R.L. (Румунія), ТОВ «Спеціалізоване технічне бюро Азімут» (Україна) та ТОВ «СМД ІНВЕСТ» (Україна). На участь у тендері на виконання днопоглиблювальних робіт подало заявки 7 компаній. Попередньо, 4 квітня відбувся аукціон в торгах на експлуатаційне днопоглиблення Маріупольського морського порту. Підкреслимо, що протягом 2017–2018 років ДП «АМПУ» п'ять разів оголошувало тендери на днопоглиблення в портах Азова, які були скасовані відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Успішне проведення двох тендерів у Маріуполі та Бердянську забезпечила нова спеціалізована філія ДП «АМПУ» — «Днопоглиблювальний флот», до функцій якої входить організація та виконання днопоглиблювальних робіт, забезпечення гарантованих габаритів на внутрішніх водних шляхах України та в акваторіях морських портів. Для залучення максимальної кількості учасників до тендеру єдину закупівлю щодо днопоглиблення в обох українських портах Азова було розділено на окремі проекті. Також було скасовано фінансове забезпечення, що дозволило залучити до тендеру іноземні компанії. Внаслідок чого, на обидва тендери вийшли по 7 компаній. Нагадаємо також, що цього року АМПУ планує провести днопоглиблення на 12 об'єктах. Експлуатаційне — у 6 морських портах: Маріуполь, Бердянськ, Ізмаїл, Миколаїв, Одеса, Херсон; та на 4 каналах: МПК ГСХ (Дунай-Чорне море), Бузько-Дніпровсько-Лиманський, Дністровсько-Лиманський, Херсонський морський. Також цього року буде завершено реалізацію чергових етапів масштабного капітального днопоглиблення у портах Чорноморськ та Южний.

В рамках UPF 2019 в Одесі експерти з різних країн обговорять питання морської та внутрішньої безпеки в портах

Другий рік поспіль в рамках Ukrainian Ports Forum 2019 відбудеться організований Адміністрацією морських портів України круглий стіл «Ukrainian Ports: Maritime Security Agenda». Цього року обговорити питання морської і внутрішньої безпеки в портах в Одесі планують фахівці з безпеки зі США, країн ЕС та вітчизняні експерти. Основна мета круглого столу — обговорити у колі професіоналів широкий спектр питань: — аспекти імплементації і практичної реалізації вимог міжнародного і національного законодавства з морської безпеки — проблематику належного виконання обов'язків з охорони суден і портових засобів — взаємодії суб'єктів забезпечення морської безпеки в портах — залучення і використання міжнародного досвіду в питаннях забезпечення належного рівня морської безпеки — виклики залучення державних та приватних охоронних організацій для посилення і підтримки режимів перебування в портах. Також заплановані презентації успішних міжнародних кейсів залучення приватних охоронних компаній, перспективних планів АМПУ в сфері морської безпеки і охорони та фахова панельна дискусія. Участь у роботі круглого столу візьмуть: топ-менеджмент та відповідальні за безпеку (PSFO) державних та приватних стивідорів, представники структурних підрозділів АМПУ з морської і внутрішньої безпеки; експерти Посольства США в Україні з питань безпеки та берегової охорони, галузевих міжнародних організацій (IMO, EMSA), керівники Морської адміністрації України, органів влади. Круглий стіл «Ukrainian Ports: Maritime Security Agenda» відбудеться 30 травня в Одесі. Нагадаємо, що цього року Ukrainian Ports Forum в Одесі, буде тривати два дні — 30–31 травня. В рамках пленарної сесії Форуму відбудеться дискусія з представниками Єврокомісії, МФО, уряду і бізнесу щодо забезпечення сталого розвитку та вільного судноплавства в Азово-Чорноморського басейну. З повною програмою Форуму, яка постійно оновлюється новими заходами та цікавими спікерами, можна ознайомитись на офіційній сторінці події —  https://upf.com.ua. Організаторами Ukrainian Ports Forum 2019 традиційно виступають Адміністрація морських портів України та Центр транспортних стратегій.

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n