У серпні АМПУ вийшла на рекордний показник днопоглиблення – понад 1 млн м3 за місяць

У серпні 2019 року Адміністрація морських портів України вперше за шість років свого існування сягнула місячного обсягу днопоглиблення у понад 1 млн м3 ґрунту. Роботи з відновлення паспортних глибин протягом місяця тривали на семи об’єктах: у чотирьох портах, на одному морському каналі та на двох водосховищах. «Рекордний показник днопоглиблення у 1,017 млн м3 ґрунту протягом одного місяця – це результат злагодженої роботи власного флоту АМПУ та спеціалізованих суден підрядних організацій, які Адміністрації морських портів України вдалося залучити на відкритих тендерах до відновлення паспортних глибин у портах – основної функції нашого підприємства відповідно до «Закону про морські порти»,— коментує результати роботи керівник ДП «АМПУ» Райвіс Вецкаганс. Серед семи об’єктів, де проводилися роботи з днопоглиблення в серпні 2019 року,— порти Маріуполь, Бердянськ, Херсон та Миколаїв, а також Херсонський морський канал, Каменське та Кременчуцьке водосховища. У Херсонському морському порту саме в серпні фінішував проект з відновлення паспортних глибин. Найбільший внесок у рекордні показники серпня – понад 600 тис м3 – зробили спеціалізовані судна АМПУ та підрядника, що виконували експлуатаційне днопоглиблення в Маріупольському морському порту. «Українські порти на Азовському морі були та залишаються пріоритетом як для АМПУ, так і для держави. Ми робимо все можливе, щоб порти Бердянськ і Маріуполь залишалися конкурентоспроможними та могли забезпечувати імпорт та експорт товарів з південного сходу України. Зараз у цих портах АМПУ реалізує масштабні днопоглиблювальні проекти, а в Маріуполі завершує реконструкцію причалу для роботи нового зернового терміналу – найбільшого в цьому регіоні. Загалом протягом двох років Адміністрація морських портів України інвестує у розвиток азовських портів майже 1 млрд грн»,— додав Райвіс Вецкаганс.

За вісім місяців морські порти України збільшили перевалку майже на 19% та сягнули позначки 100 млн тон

Українські морські порти збільшують обсяги перевалки вантажів. На початку року темпи зростання були досить скромними – 3,4% у січні 2019 р. Але поступове, та впевнене зростання дозволило, за підсумками серпня, вийти майже на 19% приросту. Завдяки цьому ювілейну позначку в 100 млн тон цього року морські порти подолали наприкінці літа. Тоді як минулого року на цей показник вдалося вийти лише в жовтні. Традиційно понад третину перевалки – майже 34 млн тон – склала перевалка хлібних вантажів. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, обсяг перевалки хлібних збільшився на 39% (більше, ніж на 9,5 млн тон). Слід відзначити значний приріст транзиту зернових у січні-серпні – майже 52%. При цьому левова частка зернового транзиту – майже 95% – прямує через порт Рені. Також майже на третину, або на 32,1%, зросла перевалка руди, яка склала близько 23,7 млн тон. Значною мірою – на понад 620 тис. тон зросла обробка хімічних та мінеральних добрив (сипучих – на 33,4%, фасованих – на 47%). Зберігається тенденція зростання обробки контейнерів: +104 тис. TEU (+19,7%) за вісім місяців 2019 року, порівняно з аналогічним періодом 2018-го. Як і раніше, основою позитивної динаміки обробки вантажів вітчизняними портами залишається експорт продукції українських підприємств за кордон. За звітний період він зріс більше, ніж на 24%, порівняно з аналогічним показником минулого року. Тоді як імпорт дав приріст лише в 8,1% (хімічні та мінеральні добрива), а транзит скоротився на 1,3%. Серед українських морських портів лідерами з перевалки є чотири порти, які забезпечили обробку понад 87% усього обсягу вантажів протягом останніх восьми місяців. Південний перевалив майже 33,5 млн тон (+28,4%, порівняно з першими вісьмома місяцями минулого року). Миколаїв – понад 21 млн тон (+23,8%), Чорноморськ – 16,6 млн тон (+21,4%), Одеса – понад 16,2 млн тон (+17%). За перші вісім місяців року морські порти України обробили 7 761 суден, що на 0,3% або 26 одиниць більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільше суден опрацювали в Ізмаїльському морському порту (2411), Миколаївському (1162) та в порту Чорноморськ (1104). При цьому найбільший приріст обробки суден спостерігається у портах Ольвія (майже 30%) і Чорноморськ (понад 19%). Від початку року послугами водного транспорту в морських портах України скористалося вже понад 478 тисяч осіб, що на 169% більше, ніж за аналогічний період минулого року. З них понад 472 тисячі скористалися внутрішніми перевезеннями – здебільшого круїзними та прогулянковими маршрутами – у портах Одеса та Усть-Дунайськ. Іноземні перевезення склали понад 6200 осіб у портах Усть-Дунайськ (круїзні річкові лайнери) та Одеса. Дніпром за перше півріччя пройшли 7219 суден (рейсів), що на 41,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Проте загальний обсяг перевезень вантажів навпаки збільшився і склав 6,8 млн тон, що майже на 1,6 млн тон більше, ніж за аналогічний період 2018-го. Здебільшого це зернові вантажі (обсяги яких зросли у 2,2 рази і досягли понад 2,8 млн тон) та будівельні вантажі (-7,3%, обсягом 2,9 млн тон), а також металопродукція (+33,9%, понад 1 млн тон). З повним оглядом вантажообігу за січень-серпень 2019 року за номенклатурами вантажів і по портах та в порівнянні з аналогічним періодом минулого року можна ознайомитися за посиланням. Дані по суднопроходах та перевезенню вантажів річкою Дніпро дивіться тут.

АМПУ ініціює вдосконалення процедур проведення фітосанітарної та ветеринарно-санітарної експертиз у портах

Скасувати подвійний огляд та аналіз експортних зернових на складах у порту Бердянськ, а також привести у відповідність з міжнародною практикою, по-перше, Порядок проведення огляду, обстеження, аналізу, знезараження та інспектування об’єктів регулювання, а по-друге, Порядок відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень запропонували представники АМПУ. Така ініціатива була озвучена у четвер, 12.09.2019, на засіданні міжвідомчого оперативного штабу з вирішення питань логістики в сільському господарстві на чолі із заступником міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України Тарасом Висоцьким. Під час обговорення проблем перевезення вантажів агропромислового комплексу представники АМПУ порушили питання недоцільності здійснення Держпродспоживслужбою в Бердянському морському порту подвійного огляду та аналізу експортних зернових, що проводиться як на складах (місцях накопичення) в порту, так і на суднах закордонного плавання. Також, з метою гармонізації та приведення до міжнародної практики національних актів, АМПУ ініціювала перегляд Порядку проведення огляду, обстеження, аналізу, знезараження та інспектування об’єктів регулювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 705, та Порядку відбору зразків продукції тваринного, рослинного і біотехнологічного походження для проведення досліджень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 № 833.

Адміністрація морських портів України звернулася до керівництва Державної митної служби через дії митників у порту Бердянськ

Робота морського порту Бердянськ вже декілька місяців суттєво ускладнена через дії керівництва митного поста «Бердянськ». Всупереч Постанові Кабміну про проведення вибіркового контролю митники Бердянська оглядають практично усі судна, що заходять до порту. Це ускладнює роботу порту, призводить до втрати часу та здорожчання логістики. Адміністрація морських портів України вимушена звернутись до керівництва Державної митної служби України, щоб повернути митний контроль у Бердянську до загальних правил, що діють в усіх інших портах. Питання ускладнення через дії керівництва митного поста «Бердянськ» роботи порту, портових операторів, судновласників вже підіймалося на регіональному рівні на Раді порту Бердянськ 03.09.2019. Тоді неодноразово підкреслювалось, що, попри такий жорсткий контроль з боку митників, якого немає в жодному порту України, ці огляди не призводять до виявлення порушень митних правил і, по суті, безрезультатні. До того ж компанії, що працюють з експортними вантажами зернових, відзначають, що, на думку бердянських митників, їхній вантаж знаходиться в постійній зоні ризику. Тому не тільки підлягає постійним перевіркам, але й потребує надання додаткового, а насправді зайвого, пакету документів. Таким чином до необґрунтованих перевірок суден, що прямують до/з порту Бердянськ, російськими силовиками в Керченській протоці додається ще й підвищена увага бердянської митниці, що негативно позначається на конкурентоспроможності порту Бердянськ. На жаль, незважаючи на неодноразові звернення, зустрічі та обговорення існуючих проблем, ситуація досі не змінилася. Порт не може повноцінно працювати, тому ДП «АМПУ» звертається до керівництва Державної митної служби України з проханням розібратися в ситуації, що склалася, та вжити необхідних заходів для нормалізації роботи порту. ДП «АМПУ» сподівається, що прихід нового керівництва до ДМСУ допоможе змінити ситуацію в Бердянському порту та забезпечить принаймні рівні умови роботи митниці в усіх морських портах України.

Оголошено конкурс з пілотних проектів концесії держстивідорів у портах Ольвія і Херсон

У четвер, 12.09.2019 р., офіційно оголошено про початок проведення конкурсів з пілотних проектів концесії в портовій галузі. Після другої публікації в газеті «Голос України» у потенційних інвесторів буде 60 днів для подачі заявок. Переможці конкурсів можуть стати відомі ще до кінця року. «Старт пілотних концесійних конкурсів – це важлива подія для портової галузі України. З цього моменту можливості державно-приватного партнерства в портах розширилися за рахунок механізму концесії, який добре зарекомендував себе в Європі і світі. Очікуваний обсяг інвестицій у розвиток стивідорних компаній Ольвія і Херсон становить понад 65 млн дол. АМПУ стане одним з учасників концесійних договорів та забезпечуватиме координацію реалізації проектів у межах системного розвитку портової інфраструктури», – зазначив керівник Адміністрації морських портів України Райвіс Вецкаганс. Майно держстивідора в порту Ольвія планується передати в концесію терміном на 35 років, а в порту Херсон – на 30 років. При цьому воно залишатиметься в державній власності і по завершенню терміну концесійних договорів буде передано державі з усіма об'єктами, які будуть побудовані або модернізовані інвестором за час його роботи. ТЕО пілотних проектів розроблені консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР і IFC. При підготовці ТЕО проведено системний аналіз ринку, виконані фінансова, технічна, екологічна та юридична експертизи. Крім того, проведені зустрічі з потенційними вітчизняними та зарубіжними приватними партнерами з метою врахування їх пропозицій щодо реалізації проектів. «Ми вдячні нашим міжнародним партнерам і команді експертів, які працювали разом з представниками АМПУ над підготовкою концесійних проектів, а також Президенту, Кабінету Міністрів і Мінінфраструктури України за підтримку і прийняття цього важливого для портової галузі рішення. АМПУ готова надавати максимальну підтримку всім потенційним інвесторам, що подадуть заявки на участь у конкурсі», – зазначив Райвіс Вецкаганс. Детально з умовами проведення конкурсів можна ознайомитися за посиланнями: Ольвія і Херсон.  

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2019 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-nLinkedIn_logo-nslideshare-n