Економічно обґрунтовані. ТЕО концесії держстивідорів «Ольвія» і «Херсон» презентували трудовим колективам і місцевій владі

Пілотні проекти концесії в українських портах є можливими і економічно обґрунтованими. Про це свідчать техніко-економічні обґрунтування проектів, підготовлені Консорціумом міжнародних консультантів, сформованим ЄБРР. Основні висновки експертів щодо перспектив передачі в концесію державних підприємств «Стивідорна компанія «Ольвія» і «Херсонський морський торговельний порт» були представлені трудовим колективам підприємств і представникам місцевих органів влади наприкінці серпня в Миколаєві і Херсоні.

Про ефективність двох проектів концесії свідчать прогнозні дані по збільшенню обробки вантажів, відрахувань до державного та місцевих бюджетів, обсягам інвестицій в розвиток об'єктів портової інфраструктури. Крім того, окрему увагу заслуговує особливий підхід до розгляду соціальних питань, в тому числі — надання гарантій подальшого працевлаштування для працівників підприємств при передачі в концесію.

«Фінансовий аналіз показує, що концесія є економічно обґрунтованою для інвестора навіть при помірних обсягах перевалки і при консервативних прогнозах щодо майбутніх тарифів на послуги», — зазначив фахівець з інвестицій Міжнародної фінансової корпорації (IFC) Олег Кудашов. Так, в ДП «Стивідорна компанія «Ольвія», згідно з ТЕО переробка вантажів може збільшитися майже в 2 рази, з 2,55 млн тонн в 2018 р. до 4,59 млн тонн в 2025 р., а в Херсоні — з 1,1 млн тонн до 2,01 млн тонн.

Крім того, за розрахунками міжнародних консультантів, концесія вигідна і для міста — надходження до місцевого бюджету Миколаєва від передачі в концесію стивідорної компанії «СК «Ольвія» і її подальшої господарської діяльності за перші 5 років2020 по 2025 рр.) при оптимістичному сценарії можуть зрости в 2 рази (на 241 млн грн). У Херсоні — на 55 млн грн.

Концесійні проекти передбачають також суттєві інвестиції в розвиток транспортної інфраструктури регіонів, де розташовуються порти. В першу чергу мова йде про рішення транспортних проблем міст: будівництво нових шляхопроводів і розв'язок, створення майданчиків для стоянки вантажного автотранспорту. Це дозволить істотно знизити навантаження на міські автомагістралі при транспортуванні вантажів в порти і забезпечить більше збереження і довговічність експлуатації доріг.

В ході презентації концесійних проектів Держсекретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак зазначив, що Міністерство приділяє особливу увагу тому, щоб майбутній концесіонер зміг в повній мірі забезпечити соціальні гарантії трудовому колективу. Крім того, одним із критеріїв відбору концесіонера буде запропонована учасниками конкурсу програма збільшення економічних показників діяльності підприємств.

На стадії будівництва нового і модернізації існуючого перевантажувального обладнання для працівників заплановані тренінги, підвищення кваліфікації і перепідготовка. Це дозволить підвищити професійний рівень трудових колективів, збільшити продуктивність праці і конкурентоспроможність підприємств в цілому.

Під час обговорення ТЕО проектів концесії державних стивідорних компаній профспілки ініціювали внесення в них низки доповнень. Перш за все мова йде про збереження рівня заробітної плати та її щорічної індексації, продовження дії Колективного договору протягом 5 років. Також було обговорено, що примусове скорочення персоналу в процесі реалізації проектів концесії не допускається.

Голова Профспілки працівників морського транспорту України Михайло Кірєєв повідомив про те, що звернувся до розробників ТЕО і представників Міністерства інфраструктури з пропозицією щодо створення наглядового органу для контролю виконання вимог концесійного договору, до якого увійдуть представники профспілок.

Участь в обговореннях ТЕО з представниками трудових колективів підприємств в Миколаєві і Херсоні взяли державний секретар Міністерства інфраструктури Андрій Галущак, директор Департаменту реформування і функціонування морського і річкового транспорту Мінінфраструктури Олександр Басюк, керівництво місцевих органів влади, голова Проектного офісу з питань державно-приватного партнерства в інфраструктурі «SP3ILNO» Тарас Бойчук, фахівець з інвестицій Міжнародної фінансової корпорації (IFC) Олег Кудашов, голова Профспілки працівників морського транспорту України Михайло Кірєєв, а також представники ДП «АМПУ», філій «Октябрьск» і «Херсон», профспілкових комітетів підприємств.

2018090502

2018090503

2018090504

2018090505

2018090506

ships-ukr

ports-forum

Investment

banner-spectema-ukr

baner

anticorruption

АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

© 2013 — 2018 | PRIVACY POLICY. POWERED BY ASA&NNV

Ми в соціальних мережах

n-ayt-n