Опубліковано: 04.06.2025

АМПУ представила стратегічні напрями розвитку морської логістики на українсько-японській економічній конференції

Питання розвитку критичної інфраструктури, енергетики та високих технологій були в центрі уваги на українсько-японській конференції «Економічне зростання України. Партнерство з Японією», організованої Kyiv-Mohyla Business School [kmbs]. Захід об’єднав представників Уряду України, дипломатичних установ, японських та українських державних і бізнесових структур, міжнародних компаній та фінансових організацій.

Керівник Адміністрації морських портів України (АМПУ) Олександр Семирга виступив із презентацією стратегічного бачення післявоєнного відновлення та розвитку морської логістики. 

«Ми чітко розділяємо два виміри нашої роботи. Перший — це забезпечення безперервного функціонування портів в умовах війни. Другий — стратегічний: формування системного бачення відновлення та розвитку галузі. Ми визначили три ключові напрями: оновлення та модернізація портової інфраструктури, цифровізація та залучення інвестицій. Упевнені, що саме ця триєдність — операційна стійкість, технологічне оновлення і партнерська модель — дасть змогу українським портам не просто відновитися, а вийти на новий рівень конкурентоспроможності», — зазначив голова АМПУ.

Олександр Семирга  підкреслив важливість повної цифровізації та забезпечення максимальної прозорості процедур у морських портах України.

«Розгортання системи DocPort — це не просто впровадження цифрового рішення. Ми змінюємо логіку взаємодії в порту: замість «ручних», фрагментованих процедур — єдина прозора платформа. Ми створюємо інфраструктуру, яка працює на швидкість, прозорість і довіру. Наприклад, у портах, де вже впроваджено DocPort – Рені, Ізмаїл, Чорноморськ та Одеса, електронні перепустки скоротили час оформлення автотранспорту з 24 годин до однієї хвилини, а запуск транспорту — з 10–15 хвилин до однієї», — зазначив він.

Наступним етапом цифрової трансформації стане запуск Морського модуля в порту Південний, запланований на червень–липень 2025 року. Новий функціонал забезпечить повноцінний електронний обмін даними між морськими агентами та береговими службами, що ще більше підвищить швидкість і зручність обробки суднозаходів у форматі «єдиного вікна».

У рамках конференції було також відзначено співпрацю АМПУ з Японським агентством міжнародного співробітництва (JICA), яка передбачає технічну допомогу на загальну суму понад 2,4 млн доларів США. Зокрема, до українських портів вже передано дизель-генератори, пілотні катери, навантажувальну техніку та обладнання для ліквідації аварійних розливів у портових акваторіях.

Серед обговорених питань також — розширення логістичних маршрутів між Україною та країнами Азії. Цей напрям є важливою складовою транспортного потенціалу та  інтеграції України в азійські транспортні коридори.

Окрему увагу керівник АМПУ приділив програмі оновлення флоту — значна його частина є технічно й фізично застарілою, що ускладнює експлуатацію та обслуговування, особливо в умовах війни.

«Наш технічний флот критично зношений — понад 65% суден були виготовлені ще до 1990 року у Радянському Союзі. Йдеться не лише про застаріле обладнання, а про обмеженість у його обслуговуванні, особливо в умовах війни. Тому оновлення флоту — це питання функціональності та майбутньої спроможності портової системи», — наголосив Олександр Семирга.

Поділитися публікацією

АМПУ запустила Єдине морське вікно в тестовому режимі в порту Південний

АМПУ запустила Єдине морське вікно в тестовому режимі в порту Південний

Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» розпочало тестовий запуск морського модуля системи DocPort, аналога Єдиного морського вікна (Maritime Single Window), у морському порту Південний. Система Єдиного морського вікна — це цифрова платформа, яка...

У Чорноморську відбулась робоча зустріч Голови АМПУ Олександра Семирги з ключовими представниками ринку: обговорили спільні кроки для стабільної роботи порту

У Чорноморську відбулась робоча зустріч Голови АМПУ Олександра Семирги з ключовими представниками ринку: обговорили спільні кроки для стабільної роботи порту

На порядку денному — обговорення результатів роботи, розгляд операційних складнощів і потреб бізнесу, координація дій в новому логістичному сезоні та підвищення ефективності взаємодії всіх учасників

АМПУ оголосила тендер на реконструкцію 2-ї черги естакади Одеського порту

АМПУ оголосила тендер на реконструкцію 2-ї черги естакади Одеського порту

Одеська філія ДП «Адміністрація морських портів України» оголосила відкриті торги на виконання завершального етапу реконструкції другої черги транспортної естакади. Очікувана вартість робіт становить 31,38 млн грн. Роботи мають бути виконані впродовж 2025 року....

АМПУ продовжує діалог із бізнесом: обговорено розвиток лоцманського сервісу на Дунаї

АМПУ продовжує діалог із бізнесом: обговорено розвиток лоцманського сервісу на Дунаї

Філія «Дельта-Лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України» провела чергову робочу зустріч з представниками морських агентств, що працюють у портах Дунайського регіону. Захід став продовженням регулярної серії консультацій АМПУ з бізнесом — раніше аналогічні...