Міністерство розвитку громад та територій України спільно з Ernst & Young (EY) провели галузевий круглий стіл, присвячений розвитку транспортної інфраструктури. Захід відбувся в рамках Конференції з відновлення України та об’єднав урядовців, представників міжнародних фінансових інституцій і профільних експертів.
Участь у дискусії взяли представники Європейського інвестиційного банку, Європейського банку реконструкції та розвитку, Міжнародної фінансової корпорації та інші партнери України.
Модератором панелі виступив Андреа Ґуерцоні, Віце-президент EY Global. У своєму виступі він відзначив прогрес, досягнутий Україною:
«З огляду на загальну ситуацію з безпекою, українські морські порти демонструють вражаючі результати».
Серед ключових тем обговорення — модернізація інфраструктури, перспективи державно-приватного партнерства, залучення інвестицій і підвищення логістичної стійкості. Під час заходу Голова ДП “АМПУ” Олександр Семирга презентував бачення подальшого розвитку портової галузі в умовах війни:
«Ми активно рухаємося вперед — попри постійні загрози і обстріли. Наш головний пріоритет зараз — думати, як у цих складних умовах забезпечити розвиток галузі і вже сьогодні готуватися до конкурентної боротьби з європейськими портами у мирний час».
Основні зусилля АМПУ зосереджені на критичних напрямах: інфраструктура, цифровізація, міжнародна підтримка, фінансування та оновлення технічного флоту.
«Ми залучаємо понад 100 мільйонів доларів власних коштів для реалізації найважливіших проєктів — ремонт причалів, залізничної інфраструктури в портах, доріг, будівель та інших об’єктів, пошкоджених або зруйнованих. Але ми інвестуємо не лише в бетон і метал. Ми вкладаємо в технології», – акцентував Олександр Семирга.
Він також відзначив, що Україна активно впроваджує нові технологічні рішення у портах:
«Ми зосереджені на залученні сучасних технологій, розвиваємо власні цифрові сервіси, активно вчимося у міжнародних партнерів як ефективно використовувати дрони для різних типів робіт. Це дозволяє економити час і гроші. Чому? Як приклад: більше 60% нашого флоту побудовані ще в часи СРСР, витрати на їх утримання значні, а комплектуючі та запасні частини до них виробляються в росії. Тому ми дуже обмежені в можливостях їх ремонтувати. Відтак частина програми оновлення — це створення центру дронових технологій, а також закупівля сучасного флоту, суден, лоцманських катерів та іншого обладнання для всіх українських портів».