Опубліковано: 16.04.2025

За перший квартал 2025 року Українські порти обробили 23 млн тонн вантажів

За даними ДП «АМПУ», за січень – березень 2025 року, морські порти України перевалили 23 млн тонн вантажів. Попри обстріли та загрози з боку російської армії, порти продовжують стабільно працювати завдяки злагодженій роботі портовиків, Збройних Сил України та Військово-Морських Сил, які забезпечують безпеку судноплавства.

Найбільші обсяги вантажоперевалки — у портах Великої Одеси. З початку року вони обробили 20,7 млн тонн вантажів:

• Порт Південний — 10,6 млн тонн,

• Чорноморський порт — 6,6 млн тонн,

• Одеський порт — 3,5 млн тонн.

Порти Дунайського регіону — Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ — разом перевалили понад 2,3 млн тонн вантажів.

Для порівняння, у першому кварталі 2024 року порти України обробили 27,8 млн тонн вантажів — на 4,8 млн тонн більше, ніж цьогоріч. 

Зменшення обсягів вантажообігу насамперед пов’язане зі скороченням площ земель, які використовуються агропромисловим комплексом, а також зниженням виробництва в інших галузях, продукція яких традиційно експортувалася. Зокрема, суттєво скоротилось виробництво у металургійній галузі — одному з флагманів української економіки до початку повномасштабної війни. Раніше 75–80% металопродукції йшли на експорт, нині ж обсяги її виготовлення значно зменшилися.На глобальному рівні також спостерігається спад перевалки вантажів через нестабільність на ринках та порушення ланцюгів постачання. При цьому українські  порти працюють у ще складніших умовах, однак продовжують тримати свій фронт — логістичний. Портова  інфраструктура залишається ключовою для забезпечення експорту агропродукції, критичного імпорту та стабільності економіки. І завдяки незламності працівників портової галузі сектор демонструє високу стійкість навіть в умовах війни.

Поділитися публікацією

АМПУ встановила додаткові модульні укриття в Одеському порту

АМПУ встановила додаткові модульні укриття в Одеському порту

В Одеському порту встановлили  додаткові модульні укриття для працівників. Чотири нові модулі доповнять уже наявну систему захисних споруд. Одеський порт став другим після Чорноморська, де впроваджується ініціатива АМПУ зі створення мережі сучасних модульних...

Голова АМПУ провів онлайн-зустріч із керівництвом Організації портів Балтійського моря

Голова АМПУ провів онлайн-зустріч із керівництвом Організації портів Балтійського моря

У розмові взяли участь Кіммо Наські — голова BPO та генеральний директор порту Хамінан-Котка (Фінляндія), Богдан Ольдаковський — генеральний секретар BPO, Алан Александрович — віце-президент Управління порту Гданська та член Правління BPO

АМПУ розпочинає стратегічну співпрацю з портами Балтійського регіону

АМПУ розпочинає стратегічну співпрацю з портами Балтійського регіону

Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) та Організація портів Балтійського моря (Baltic Ports Organization, BPO) розпочинають стратегічну співпрацю, спрямовану на розвиток партнерських відносин, обмін досвідом і реалізацію спільних...