Опубліковано: 02.12.2022

Зерновий коридор, як формується черга

«Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі.

«АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогіі з дунайскими портами – започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі «зернового коридору» є деструктивна позиція рф. Саме через неї при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 – на вихід. Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 150 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді вирішували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється», – керівник АМПУ Олексій Востріков.

Що маємо сьогодні? Чергу з 96 суден, яка буде зростати якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Завантаженість портів меньше ніж 50% і, як результат, недоотримання країнами світу у листопаді 3 млн тонн агропродукції.

Тож пояснюємо в інфографіці як саме працює електронна черга в портах Великої Одеси та як формується черга на інспекції.

Зазначимо лише, що ситуація з блокуванням рф роботи “зернового коридору” обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку. Єдиний вихід – збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів по Ініціативі – ООН та Туреччини.

На сайті АМПУ – оперативна інформація щодо тижневого плану обробки суден портовими операторами та черговості проведення інспекцій СКЦ

https://www.uspa.gov.ua/project/zvit-zerno

Поділитися публікацією

АМПУ заощадила 57,6 млн гривень на публічних закупівлях

АМПУ заощадила 57,6 млн гривень на публічних закупівлях

Станом на 31 березня 2025 року ДП "Адміністрація морських портів України" (АМПУ) досягла суттєвої економії коштів у публічних закупівлях після затвердження Річного плану закупівель на 2025 рік. За результатами проведення відкритих торгів та інших конкурентних процедур...

АМПУ продовжує оновлення флоту: «Дельта-Лоцман» уклала контракт на будівництво нового лоцманського катера

АМПУ продовжує оновлення флоту: «Дельта-Лоцман» уклала контракт на будівництво нового лоцманського катера

Філія «Дельта-Лоцман» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) уклала договір на будівництво нового лоцманського катера з українським виробником. Процедура закупівлі пройшла відповідну перевірку. Антимонопольний комітет...