Опубліковано: 02.12.2022

Зерновий коридор, як формується черга

«Зерновий коридор»: електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не вирішує проблеми інспекції суден в Босфорі.

«АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогіі з дунайскими портами – започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі «зернового коридору» є деструктивна позиція рф. Саме через неї при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 – на вихід. Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 150 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді вирішували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється», – керівник АМПУ Олексій Востріков.

Що маємо сьогодні? Чергу з 96 суден, яка буде зростати якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Завантаженість портів меньше ніж 50% і, як результат, недоотримання країнами світу у листопаді 3 млн тонн агропродукції.

Тож пояснюємо в інфографіці як саме працює електронна черга в портах Великої Одеси та як формується черга на інспекції.

Зазначимо лише, що ситуація з блокуванням рф роботи “зернового коридору” обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку. Єдиний вихід – збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів по Ініціативі – ООН та Туреччини.

На сайті АМПУ – оперативна інформація щодо тижневого плану обробки суден портовими операторами та черговості проведення інспекцій СКЦ

https://www.uspa.gov.ua/project/zvit-zerno

Поділитися публікацією

АМПУ встановила додаткові модульні укриття в Одеському порту

АМПУ встановила додаткові модульні укриття в Одеському порту

В Одеському порту встановлили  додаткові модульні укриття для працівників. Чотири нові модулі доповнять уже наявну систему захисних споруд. Одеський порт став другим після Чорноморська, де впроваджується ініціатива АМПУ зі створення мережі сучасних модульних...

Голова АМПУ провів онлайн-зустріч із керівництвом Організації портів Балтійського моря

Голова АМПУ провів онлайн-зустріч із керівництвом Організації портів Балтійського моря

У розмові взяли участь Кіммо Наські — голова BPO та генеральний директор порту Хамінан-Котка (Фінляндія), Богдан Ольдаковський — генеральний секретар BPO, Алан Александрович — віце-президент Управління порту Гданська та член Правління BPO

АМПУ розпочинає стратегічну співпрацю з портами Балтійського регіону

АМПУ розпочинає стратегічну співпрацю з портами Балтійського регіону

Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) та Організація портів Балтійського моря (Baltic Ports Organization, BPO) розпочинають стратегічну співпрацю, спрямовану на розвиток партнерських відносин, обмін досвідом і реалізацію спільних...